Kwartet!

Gisteren hebben we dan de overdracht gedaan, en kreeg ik de tourhorloges van leeuwentemmer.

Kwartet dus!

Ik ga het verder kort houden, en vooral wat foto’s plaatsen. Om te beginnen, van de pols, en op tafel.

Even inzoomen op rechts

De twee chrono’s

En links

En omdat niet iedereen alleen maar van de voorkant geniet, maar sommigen ook graag weten hoe de achterkant eruit ziet, ook daarvan een vergelijkje.

En rechts

En links

Zo, dan ga ik nu maar eens aan het werk, alweer veel te veel tijd verspeeld vandaag :slight_smile:

Yaahoeee, kwartet.

Mooi stoer spul Maardein. (tu)

Nou nog een kwartet armen, :wink: en je bent klaar

Groet,
Elf.

mag ik van jou uit de serie Magrette…de …
mooi hoor die Magrettes!!

mooi groepje zo! gaaf dat nz parelmoer op je pvd. hoe vind je de nieuwe pvd tov de oude verhouden? snap natuurlijk dat de 1 glimt en de ander niet… :sunglasses:

vergeet overigens niet wat plaatjes bij de tour-topic te posten. straks denkt er iemand dat je geen verslagje hebt gemaakt >X

Qua nieuw pvd vs oud, vind ik oud eigenlijk mooier. Dat heeft vooral met het glimmende te maken, wat ik slecht vind passen bij een stoer horloge (wat mijns inziens toch de bedoeling is van pvd). Wat ik aan de nieuwe wel echt beter vind is dat de kroon ook zwart is, maar ik vind het dan weer jammer dat het achterdeksel niet meer zwart is.

Mijn voorkeur gaat uit naar de stalen versie, en ik vind de afwisseling tussen gesatineerd en hoogglans erg mooi. Ik zou wel nog benieuwd zijn naar een stalen, maar dan wel met indexen op de bezel.

Al met al is de afwerking voor mijn gevoel net weer een stapje hoger dan de vorige series, en ook dingen als de kroon voelen een stuk meer solide aan. Wat ik wel weer jammer vind is dat ze zijn afgestapt van de geschroefde pinnen voor de band, en dat het nu gewone pushpins zijn ( weliswaar met drilled lugs).

maardein Schreef:

Qua nieuw pvd vs oud, vind ik oud eigenlijk
mooier. Dat heeft vooral met het glimmende te
maken, wat ik slecht vind passen bij een stoer
horloge (wat mijns inziens toch de bedoeling is
van pvd). Wat ik aan de nieuwe wel echt beter vind
is dat de kroon ook zwart is, maar ik vind het dan
weer jammer dat het achterdeksel niet meer zwart
is.

Mijn voorkeur gaat uit naar de stalen versie, en
ik vind de afwisseling tussen gesatineerd en
hoogglans erg mooi. Ik zou wel nog benieuwd zijn
naar een stalen, maar dan wel met indexen op de
bezel.

Al met al is de afwerking voor mijn gevoel net
weer een stapje hoger dan de vorige series, en ook
dingen als de kroon voelen een stuk meer solide
aan. Wat ik wel weer jammer vind is dat ze zijn
afgestapt van de geschroefde pinnen voor de band,
en dat het nu gewone pushpins zijn ( weliswaar met
drilled lugs).

Goeie punten maak je daar. Alleen indexen op de bezel hoeft van mij niet. Vind em zo wel lekker eenvoudig stoer.
En geschroefde kroon voelt toch net wat luxer aan. Bovendien is m’n metalen band ook geschroefd.
Wel fijn idd dat ze lugholes gebruikt hebben icm de pushpins.

marnix.moed Schreef:

maardein Schreef:


Qua nieuw pvd vs oud, vind ik oud eigenlijk
mooier. Dat heeft vooral met het glimmende te
maken, wat ik slecht vind passen bij een stoer
horloge (wat mijns inziens toch de bedoeling is
van pvd). Wat ik aan de nieuwe wel echt beter
vind
is dat de kroon ook zwart is, maar ik vind het
dan
weer jammer dat het achterdeksel niet meer
zwart
is.

Mijn voorkeur gaat uit naar de stalen versie,
en
ik vind de afwisseling tussen gesatineerd en
hoogglans erg mooi. Ik zou wel nog benieuwd
zijn
naar een stalen, maar dan wel met indexen op de
bezel.

Al met al is de afwerking voor mijn gevoel net
weer een stapje hoger dan de vorige series, en
ook
dingen als de kroon voelen een stuk meer solide
aan. Wat ik wel weer jammer vind is dat ze zijn
afgestapt van de geschroefde pinnen voor de
band,
en dat het nu gewone pushpins zijn ( weliswaar
met
drilled lugs).

Goeie punten maak je daar. Alleen indexen op de
bezel hoeft van mij niet. Vind em zo wel lekker
eenvoudig stoer.
En geschroefde kroon voelt toch net wat luxer aan.
Bovendien is m’n metalen band ook geschroefd.
Wel fijn idd dat ze lugholes gebruikt hebben icm
de pushpins.

Indexen hoeft zeker niet, ik vind hem zo ook erg mooi en eigenlijk wel chique. Toch ben ik wel benieuwd joe het zou staan, maar dan wel subtiel er in gegraveerd ofso. Nog een ander minpuntje aan de pvd vind ik overigens de bezel, die klikt niet heel mooi, en heeft altijd een beetje speling. Dit maakt dat hij wat goedkoop aanvoelt.

Leuk overzicht zo! Als je bedenkt dat het allemaal stevig gelimiteerd is, zie je niet vaak 4 verschillende magrettes bij elkaar zo. Al oen ik wel meer klanten die er 4 of meer hebben.

Bedankt voor de foto’s! Het zou leuk zijn als je enkele doorplaatst op onze Facebook site (Facebook.com/MAGRETTE.eu), vooral die 4 op je arm zal men leuk vinden.

Stephan
MAGRETTE Europe