L&R 566 & L&R 3 houdbaarheid

Eerste post op dit forum, dus excuses als deze vraag in een ander topic gesteld had moeten worden.

Ik was van plan om L&R 566 en LR 3 aan te schaffen voor het reiningen en naspoelen van uurwerken. Nou zou dit in verpakkingen van 3.8L komen en wordt er online geclaimd dat het maar 18 maanden houdbaar is. 3.8 Liter ga ik nooit opkrijgen in 18 maanden. Kleinere hoeveelheid kopen zou kunnen (1L) via een andere weg, maar dan betaal je in verhouding meer dan 3 keer zoveel per liter, waardoor het (bijna) net zo duur is als een grote verpakking.

Heeft iemand ervaring met hoelang zo’n vloeistof bewaard kan worden en of het 18 maanden echt onbruikbaar is?

Alvast bedankt voor de hulp.

Zal zo’n vaart niet lopen met die houdbaarheid. Is natuurlijk in belangrijke mate vermeld, om zo veel mogelijk te kunnen verkopen…!

Tot pakweg een heel jaar langer lijkt me niet zo’n punt. Wel koel en donker bewaren.

En welkom! Stel jezelf in een ander draadje nog even voor, is te doen gebruikelijk hier. :+1:

3 likes

Ik had dit zelfde probleem, uiteindelijk heb ik samen met iemand anders hier op HF deze vloeistof gekocht en daarna verdeeld.

2 likes

Goede tip, wellicht kan ik dat overwegen als de situatie in Nederland het weer een beetje toelaat.