3 onder 3 boven
Dat ziet er best oke uit hoor, maar dat laat ik graag aan de kenners over. Mijn eerste reactie was dat het wel een Valjoux kon zijn maar daar lijkt het toch niet gecompliceerd genoeg voor. Ik vind het in ieder geval een interessant horloge!
Edit: of zie ik daar nou toch 7733 staan?
Ja dat is gewoon een 7733tje, dat was een instap uurwerk destijds dus geen bijzondere decoratie. Van alle horloges wel met enige afstand de leukste.
Check, en de meest waardevolle gok ik. Die zou mij wel passen, haha. Helaas zit de kist wat te vol…
Niet een heel bijzondere chrono, maar het ziet er wel geinig uit met de gekleurde subdial.
Chrono is zeker het leukste. Hoe is de plaat? Beetje mooi of bekrast/beschadigd?
Ze ‘groeien’ die diamanten kunstmatig. Ze komen niet uit een mijn. Zelfde geldt voor de juwelen in je uurwerk en het saffierglas.
Je kan voor zo’n 15 euro een diamondselector kopen op Amazon die het kan testen. Je kan daar ook mee testen of je glaasje saffier is.
Mooi
Wat kost die?
Daar heb je geen tester voor nodig. Slechts een druppeltje water
Werkt dat echt, die druppel test? Niet gedacht
Hoe dan?
Ja dat werkt echt.
Op saffierglas blijft een druppel een echte druppel. Op mineraalglas zakt de druppel uit.
Half het forum gaat dat nu even testen
Komt mijn whisky pipet even van pas!
Ik ben niet overtuigd. Links saffier en dan naar rechts saffier gecoat, plexi, en mineraalglas
Plexi en saffier coat slagen, de rest faalt. En ik heb bij alle vier een mooie druppel erop weten te leggen
Wijzers volkomen verkeerd uitgelijnd t.o.v. elkaar.
Ik dacht dat het al 1 april geweest was😂
Maar wel goed dat je dit even vraagt