La maisonette lindenbergh geel goud open Zakhorloge 1

Zwitsers 1900

Maar wat was de vraag?

2 likes

20191117_123530
Ik heb deze gouden horlogne ,maar ik zal graag willen weten welke waarde het horlogne is.
Alvaast heel erg bedankt.
Evt heb ik nog meer fotos.

Dag Ursula. Ik vermoed dat de experts nog wel wat meer foto’s willen zien, bv van de voorkant, de wijzers en wijzerplaat.

Het is in ieder geval een uurwerk met ankergang en geschroefde chatons wat aangeeft dat het van een bovengemiddelde kwaliteit is. Het uurwerk lijkt niet gesigneerd te zijn wat het lastig maakt voor een exacte identificering. Mogelijk geeft de rest van de kast meer aanwijzingen.

2 likes

Even voor Ursula: Zie je die drie gekleurde roze lagerstenen inclusief de edelmetalen “hulsjes/houders” (chatons)? Rond elk van die chatons zitten twee schroefjes. Met die schroefjes kan de positie van de lagerstenen t.o.v. de as die er in ronddraait met grote precisie worden afgesteld, om wrijving te minimaliseren. De lagerstenen moeten er tenslotte voor zorgen dat de tandwielen met zo min mogelijk wrijving kunnen ronddraaien. Normaliter ontbreken de schroefjes voor fijnafstelling, wat dus duidt op een luxer uurwerk dan toentertijd gebruikelijk was.

2 likes

Meer foto’s?

https://www.catawiki.nl/l/6652399-la-maisonnette-lindenbergh-geel-goud-open-zakhorloge-zwitsers-1900

1 like

De waarde is wat er als hoogste prijs geboden wordt. Hint: bestel die Hermes tas nog even niet

1 like

3,5 jaar oude veiling…? TS was de winnende bieder en wil er nu weer van af of zo…?

Altijd feest, deze subrubriek. :grin:

Beste @Ursula777, het is niet helemaal duidelijk wat je bedoeling is.
Wil je dit horloge kopen en heb je raad nodig, of heb je destijds dit horloge gekocht en wil je er meer over weten?
Laat het even weten dan kunnen de kenners hier je beter helpen.

Dat was de waarde toen. Omdat iemand boven de marktprijs heeft betaald IMHO. Normaliter krijg je voor deze horloges de goudprijs.

Denk je iemand te kunnen helpen…

Heel erg bedankt voor u bericht.
Ik ga proberen wat meer fotos te maken en kom ik op terug.
Danku.

1 like

Dank je wel voor de moeite en voor zo uitgebreide uitleg.

1 like

Maar heb jij dat ding nou in bezit?

Hallo ,ja die heb ik zelf ,ik heb andere fotos gemaakt , stuur ik ze gekijk op . Ik moet eerst uitzoeken hoe ik de fotos moet uploaden.

Ja ,

Dan weet je toch wat hij waard is?

Nee je weet wat je er 3,5 jaar geleden voor hebt gegeven.

Nu wil je weten wat iemand er voor zou willen geven.

@Ursula777
Goud is altijd wat waard. Dus dat minimaal maar graag veel meer foto’s. En bij verkoop geduld hebben.

Zet hem op ebay of MP dan weet je zo wat hij waard is.