Hallo,
ik heb geen verstand van horloges (heb al jaaaarenlang dezelfde Swatch), maar vond dit forum terwijl ik op zoek was naar gegevens omtrent een oud horloge dat waarschijnlijk van mijn oma is geweest.
Het is een goudkleurig (geen goud) horloge van het merk LA SALLE. Onder het merk staat SUIZO en verder ANCRE en 15 rubis. Ook een serienummer achterop.
Het horloge doet het nog (een paar uur, moet wrs. worden schoongemaakt.)
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn me er iets over te vertellen (herkomst, tijdperk e.d.) en of het interessant is voor verzamelaars?
Ik kreeg geen foto geupload vanaf mijnalbum.nl, vandaar onderstaande links.
Mijn tante heeft een doosje vol met zulke horloges. Gezien haar leeftijd, schat ik dat jouw horloge uit begin jaren 60 zou kunnen komen. Ik sluit me verder bij Bernard aan. Voor horlogeverzamelaars heeft dit geen (grote) waarde, of het moet al een duur merk zijn met gouden kast. Wellicht voor iemand die objecten (kleding?) uit die periode verzamelt en zich helemaal ‘in stijl’ wil uitdossen is dit interessant.
Er zitten wel mooie binnenwerkjes in, piepklein, en alles zit erop en aan.
Bedankt voor jullie (snelle!)reacties en informatie!En aangezien het voor verzamelaars dus geen interessant horloge is, gaat het gewoon in de doos met gezellige spulletjes.
groet, An