Laadje van opa (Tusal horloge)

Dag horlogeliefhebbers,

Een sterk stukje tekst schrijven is niet mijn sterkste kant, echter ben ik toch benieuwd naar de mening van de gemiddelde horlogefreak hier :sunglasses:

Mijn opa is inmiddels een aantal jaren overleden en enige tijd geleden was ik samen met mijn oma zijn bureau wat aan het opruimen, in een doosje in het bureau zaten een aantal horloges … allen destijds door opa zelf gedragen.

Eén van de horloges viel mij op door zijn bijzondere plaat, namelijk deze Tusal. Het horloge loopt niet en ik ben benieuwd of er hier hobbyisten zijn die het leuk vinden (uiteraard tegen een vergoeding) dit stukje geschiedenis voor mij weer aan de loop te maken!

Hieronder wat leuke plaatjes, op het web kon ik er tot dusver niet zo veel over vinden dus mocht je meer info hebben!

25 likes

Leuke en mooie vonst :wink:.

1 like

Leuk ding.

1 like

Mijn beste,

Altijd leuk een horloge van Opa!!
Wellicht wat opkalefateren en het een memorabele plaats geven in je horlogeverzameling.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Zeker de moeite waard! :ok_hand: Misschien kan een van hf’s vintage redders jou helpen, ik wil geen namen noemen - maar met wat lezen van de vintage topics komen er al snel een paar met regelmaat langs die je zou kunnen kontakten - of zij jou. Succes :four_leaf_clover:

1 like

Misschien @Vintagewatchstuff @vouwfietser of @Serge2 wel, ik noem maar een paar namen.

1 like

@PeterLC wellicht ook?

2 likes

Mooie Tusal met degelijk uurwerkje en compressor kast :+1: zeker ook gezien de staat en de achtergrond de moeite waard om te servicen :partying_face:

Gaaf horloge, zeker de moeite waard. Stalen compressor kast, mooie wijzerplaat en een degelijk zwitsers uurwerk (eta of as waarschijnlijk). En het belangrijkste is nog de link met je opa.

Goeie! En @VmaxNL misschien ook wel

1 like

Ligt nog redelijk wat op het bordje hier… :slightly_smiling_face: …ik vermoed ook een voorloper (of een vroeg exemplaar) van een 2824. Als-ie stilstaat zullen er wel wat onderdelen nodig kunnen zijn.