Laat de achterkant eens zien

Er zit nog weinig gang in bij die Australiërs:

Gaat allemaal heel relax daar… :sweat_smile:

1 like

Ohkey… dat wordt nog wel ff afwachten dus… :slightly_frowning_face::sob:
Jammer, maar wel het wachten waard gelukkig :+1::sunglasses:

1 like

Dat zeker, alleen ben ik niet zo goed in wachten… :stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Geen bladgoud maar gevuld :blush:

5 likes

3 likes

:swimming_man:‍♂️

H-10 uurwerk

7 likes

1 like

3 likes

2 likes

1 like
2 likes

Ik had eerder vandaag deze foto gemaakt :grinning: dus bij deze

Kruis post. Omdat… Mooie achterkant?!

3 likes

Ik ben fan van deze achterkant.

6 likes

2 likes

8b33f33c98680cec342c71688de6626abb00e524_1_690x460

3 likes

Heel, heel, heel, heeeeeeeeeeel lang geleden ben ik eens een draadje begonnen op het horlogeforum over foto’s van achterkanten van horloges.
De laatste jaren ben ik wat afwezig geweest, andere interesses, je kent dat wel, maar nooit de interesse in horloges verloren. In de jaren nog wel eens gekeken en gezien dat het draadje altijd wel een beetje levend bleef.
Vandaag dan toch maar weer eens wat foto’s plaatsen. Op het eerste gezicht zijn het niet heel bijzondere foto’s van achterkanten. Wat het bijzonder maakt is dat het glas zicht biedt op een rotor die een magneet in een spoel in beweging zet. Dit wekt elektrische energie op die wordt gebruikt om het horloge aan te drijven. Het horloge is van een merk dat in Zwitserland is opgericht, maar de rotor, spoel, magneet, statoren en lager zijn in Nederland bedacht en worden ook in Nederland geassembleerd.
Het horloge is voor mij het beste te beschrijven als een net quartz horloge dat je niet hoeft op te laden of te winden, net als bij een automaat en die enkele functies van een smartwatch heeft.

De eerste achterkant is van het meest eenvoudige model. Je ziet duidelijk de generator met de rotor. Dit horloge heeft basisfuncties als stappen tellen, slaap bijhouden en een sportsessie starten. Gegevens kunnen gecommuniceerd worden met je smartphone. Deze foto is niet zo geweldig, want ik wist niet op het moment van maken, dat ik hem ging delen. Dit horloge heb ik slechts kort gehad.

De tweede foto is een model waar ook een hart rate sensor in zit. Meer smartwatch, maar mijn inziens iets minder mooi. Deze is nog in mijn bezit.

Dit bedrijf uit Nederland heeft al eerder generators geleverd. Bijvoorbeeld voor het eerste automatische quartz horloge, de Samara van Jean D’eve. Het is geen achterkant van een horloge, maar bij dit bijzondere model zie je namelijk de rotor, die normaal aan de achterkant zichtbaar is, aan de voorkant. Je ziet de rotor als een halve maan vanuit het midden van de wijzerplaat naar de buitenkant van de buitenste ring van het glas lopen. Origineel was het een herenmodel, maar omdat de horloges steeds groter worden, is het nu een mooie maat voor mijn moeder.

Voor zover achter(voor)kanten met een Nederlandse inbreng.

Michel

5 likes

best wel leuke achterkanten hier,

1 like

Zoveel mooie achterkanten die normaal alleen mijn pols ziet:

De Eclettico is inmiddels bij een nieuwe eigenaar in het geboorteland btw!

2 likes