Laat de achterkant eens zien

Als resultaat van mijn fotosessie gisteren kwam er een erg mooie foto uit de bus van de achterkant van mijn Omega. Veel fabrikanten lijken ook veel aandacht te besteden aan de achterkant van een horloge. En maar goed ook, dan valt er alleen maar meer te bewonderen. Mooie gravures, doorzichtbodems en wat er allemaal wel niet meer mogelijk is. Dus hierbij de oproep, laat de achterkant eens zien.

Dan hier nog een keer de foto van de omega. Ik vind hem zo mooi dat ik hem nu als bureaublad heb op de computer.

Michel

22 likes

Dit zijn toch wel mijn mooiste achterkantjes:

1 like

Volgens mij gaat bij horloges toch vooral om de voorkant. Bovendien zie je de (mooie) achterkant niet als je hem draagt. Ook ben ik niet van plan om de horloges voortaan op zijn kop te gaan leggen, want zo mooi zijn de meeste achterkanten niet.
Toegegeven er zijn mooie achterkanten, maar ik kijk toch liever naar de voorkant.

De Omega foto vind ik heel mooi en sfeervol.

Dreski heeft de Hamilton achterzijde (mooiste achterkant die ik heb) al gefotografeerd en mij dus het gras voor de voeten weggemaaid, dus dit keer geen foto.

Desondanks ben ik benieuwd? :smiley:

groet

Ed

Sorry Lacroix… :wink:

Mijn beste,

De ingetogen achterzijde van de Longines Conquest.

Orologio Signaturis Temporis

4 likes

En ook mijn Hamilton ziet er hetzelfde uit als die van Dreski…

Potverdriedubbeltjes!

Hebben jullie allemaal het rose gouden model?

Deze achterkant zit op de voorkant. :wink:

Maar goed even serieus weer:

Het klinkt als een oneerbaar voorstel, maar vooruit :wink:

Een Sea-gull

Vostok Europe

Alpha:

Rexxor

Ascot

Enicar (foto is niet zo heel duidelijk door de glim, moet eens crea aan de slag hiermee):

Groeten,

Martin

1 like

Coenraad; Mooi zeg die achterkant van de Longines, Prachtig

IMHO de allermooiste uit mijn collectie

2 likes

Niet de rose, maar het normale gouden model. De achterkant is hetzelfde

Ed

Achterkant Omega Seamaster Albatros 1611 van 1976 met olympische spelen embleem.

IWC:

JLC:

Meistersinger:

Panerai:

Jaquet Droz:

En - de mooiste; nu even in de shop, maar binnenkort weer op de pols, de Moser:

Groet
Mark

Ow, ik heb de Khaki… Toch eens even nakijken zometeen!

Wow, da’s een fraaie verzameling schroefjes, veertjes en bruggetjes. Daar zit niet voor niets een glasbodem op.

Groeten,

Martin

Net als Tom heb ik ook een groot zwak voor de achterkant van de Speedmaster, die in mijn verzameling beslist op nummer 1 staat.
Als tweede noem ik mijn Fortis Pilot Day-Date met glazen deksel. Het enige horloge met glazen achterkant in mijn collectie.

Of ze nu mooi zijn of niet, hier zijn er een paar:

Fortis Cosmonaut…

Seiko 5…

Poljot Shturmanskie…

Groeten, Tom Vreeken.

1 like

Wat een mooie foto van de Seamaster zeg!

Mijn favoriet:

Het 6R20 uurwerk van mijn Seiko Premier Automatic. Niet alleen mooi maar ook erg nauwkeurig. :slight_smile: