Laat de achterkant eens zien

5 likes

Epos achterkantje met mooie cotes de Genève

Nu we toch over achterkantjes praten heb ik me altijd afgevraagd mist daar nou een schroefje of hoort dat zo ???

3 likes

1 like

1 like


Had ff gekeken en dacht dat dit ook wel hier thuis hoort. :sunglasses:

1 like

Beetje promotie voor horloge wat in het blauwe deel staat: de PanoMaticLunar

7 likes

2 likes

Seiko 5J22-0C70

1 like

Dichte achterkant met leuke gravure of afbeelding heeft mijn persoonlijke voorkeur.
Helemaal leuk vind ik een ex-Brits legerhorloge met /|\ , nato-stocknummer en jaarnummer :wink:

Hier mijn CWC W10

1 like

Achterkantjes worden helaas al te vaak over het hoofd gezien, totdat ze bij de verkoop een uitzonderlijke plus, of - door knullige schade - negatieve invloed op de prijs hebben.


Deze oldtimer past qua periode niet binnen het patroon van mijn voorkeuren over de jaren.
Maar naast een Eterna uit dezelfde periode trok hij destijds mijn aandacht door de toepassing van een schroefdeksel, best zeldzaam denk ik voor die leeftijd! :hugs:
En alleen daarom ligt die al weer vijfentwintig jaar als ‘bijvangst’ in mijn horlogedoos…:nerd_face:

Ik help je even:

8 likes

Seiko 5J22 limited edition

3 likes

Onmiskenbaar dieptebeesten.

En Citizen stempelt de achterklep behoorlijk stevig.

1 like

Voor de speedy liefhebbers even snel een gifje gemaakt van de achterkant, kan er spreekwoordelijke-uren (die zijn korter) naar kijken :heart_eyes:

7cb0d434-1788-44aa-85d5-c22c697fbd0e

Hm blijkbaar kan ik alleen plaatjes delen, voor niets uitgezocht hoe je een gifje maakt :zipper_mouth_face::roll_eyes: Pech voor de liefhebber van bewegende achterkanten.

6 likes

2 likes

Nomos Club Neomatik met DUW3001 uurwerk

2 likes

Hier een paar…

Geen mooie foto’s, net even snel genomen.

3 likes

4 likes

10 likes