Laat hier je sluiting zien!

Ook een fijne sluiting of niet, heb hem eens omgehad en was er erg van onder de indruk.

1 like

4 likes

3 likes

3 likes

Het is inderdaad een heerlijke en zeer degelijke sluiting. Heerlijk horloge ook :blush:

1 like

Bij mij precies hetzelfde. Voor de grap net even gecontroleerd maar 85% zit op aftermarket spul. Als ik een sluiting heb voorzien van een logo of merknaam dan zijn dit meestal stalen banden.

Niet dat ik het niet leuk vind maar het is voor mij geen must. Ik zou best zo’n klassieke Omega gesp in 16mm willen hebben maar ik weiger om daarvoor de hoofdprijs te betalen (tips welkom :wink:)

De enige gesp die ik erbij gekocht heb is deze 18mm versie. Slechte foto:

1 like

Kleine p.s. ik heb wel een enkele vouwsluiting maar een gesp is toch praktischer.

So zeg, maatje broekriem? :wink:
Of vertekend die foto nou zo enorm?

Okay, toch wel een leuk (en lekker nerdy) topic:

De mooie retro sluiting van Omega Railmaster (Trilogy):

De dunne no-nonsense vouwsluiting van de Jaeger Lecoultre UT Moon:

De prachtige vouwsluiting van de Zenith El Primero met drukkers om te openen:

En als laatste de eenvoudige sluiting met een twist op een Hodinkee band:

3 likes

Haha 24mm is deze👍. Lekker zwaar vind ik wel prettig. Geeft tegenwicht aan het horloge wat ik erg prettig vind dragen

1 like

3 likes

Uit het archief, maar deze sluiting staat bij mij nog steeds op nr 1:

4 likes

En weg elegantie… :open_mouth::wink:

2 likes

Aan de bovenzijde zit een Citizen AS4020-44X

1 like

Leuk topic, een mooie sluiting kan een horloge toch afmaken vind ik. Ben meestal niet van de vouwsluitingen, maar als ze mooi gemaakt zijn kan ik er zeker van genieten :blush:

Mijn Tudor sluiting is mijn mooiste:

4 likes

Ik heb er wel een paar, JLC sluitingen zijn mijn favoriet, maar die gaan dan uiteraard ook op mijn eigen horloges.

Deze stalen uitvoering kom je niet zo veel tegen.

Vlinder sluiting

Deze vouwsluiting zit op een zeer professionele gemaakte struisvogelband van @ko

6 likes

Uniek voor zover ik weet, en voor mij in ieder geval de enige. De klip haakt over de al of niet gefixeerde pin tussen beide lugs, en vast…
.

1 like

Simpel. En ook weer niet…

2 likes

1 like