Beste forum leden,
Na lang rondkijken en af en toe eens een foto leuk vinden, is het eigenlijk wel tijd om me eens voor te stellen.
Ik ben Reginald (uiteraard een alias ) en woonachtig in het wonderschone Friesland.
Mijn eerste horloge kreeg ik van mijn ouders na het behalen van mijn zwemdiploma, een rechthoekige plastic Lorus met een beschermd beugeltje er op. En waarschijnlijk is hier mijn interesse in horloges gewekt.
Het serieuzere werk kwam toen mijn opa mij wat geld had nagelaten. Ik kocht een Tag Heuer F1 en deze draag ik nog steeds (op mijn werk, op leren bandje want staal is niet toegestaan)
Vervolgens ga je aan het werk en begin je wat centjes te verdienen. Na een promotie die eigenlijk wat eerder kwam dan verwacht vond ik het wel tijd om een nieuw horloge te scoren.
Dit moest een Tag Heuer Aqua racer calibre 16 worden en zo geschiede. Een voordeel was dat een Canadese collega deze voor me meenam en de prijs daardoor wat gunstiger was.
Erg last van flipperitus heb ik niet, maar af en toe begint het te jeuken en ga je toch weer wat om je heen kijken.
Dan zie je op internet een plaatje van de re-issue van de speedmaster MkII en staat ineens je Aquaracer te koop….
Tussendoor nog wel wat horloges gehad zoals een Oris 65 diver met bronzen bezel.
De status van de collectie is op het moment.
- Omega speedmaster MKII (te koop op MP)
- Seiko ( niet zeker welk model maar ooit eens gekocht bij monsterwatches)
- Dan Henry 1972 ( budget Orfina maar super cool)
- Tudor Pelagos ( heeft geen uitleg nodig, wat een beest)
Nu wordt ik binnenkort voor het eerst vader en wou voor deze gelegenheid een horloge aanschaffen, en uiteraard datum en naam in het horloge laten graveren.
Dan ga je nadenken over wat je mooi vind en ook (tenminste ik wel) wat je een redelijke prijs vind, want een horloge blijft voor mij een gebruiksvoorwerp en er zullen krasjes op komen en die mogen niet te veel pijn doen.
Ik ben wezen kijken voor een 36mm Explorer, maar ondanks dat het een mooi ding is had het voor mij niet de Wauw factor. Ook wil ik eigenlijk geen premium betalen op de grijze markt want laten we wel zijn, dat gaat helemaal nergens over. ( hier zal ik wel commentaar op krijgen haha)
Dus de beste optie voor mij was toch weer een Omega aangezien de speedmaster me heel goed is bevallen.
Ik ben uitgekomen bij een Planet Ocean in 39,5mm en verwacht dat dit voorlopig (yeah right) mijn laatste grote uitgave zal zijn want met een kind op komst zullen de prioriteiten veranderen.
Ik kan nog wel wat langer door gaan maar zal jullie hiermee niet vervelen.
Ik wens u allen een goede avond.
Mvg,
Reginald.