Hallo allemaal,
Na een lange tijd als toeschouwer vele topics hebben doorgenomen op deze mooie forum, kan ik het mijzelf niet meer verantwoorden om mij niet voor te stellen.
Als een laat veertiger wonende in Rotterdam heb ik de laatste vijf jaar, naar mijn mening, een gezonde passie ontwikkeld voor het uurwerkie om de pols. Dat is niet altijd zo geweest; was altijd een knipperlichtrelatie geweest. Zijn jaren geweest dat ik geen horloge om mijn pols gehad. Tot zes jaar geleden toen ik aan mijzelf bekende dat zoiets niet om mijn pols mocht ontbreken. Ik wilde eerst een automaat en dan een flieger. Veel wijzertjes: kicken!
Ik was al snel gebiologeerd door de Fortis flieger, maar ik kon niet wennen aan de prijs voor zo’n uurwerkje. Dat moest even betijen en bezinken, en na een jaar kon ik een mooie om mijn pols schuiven.
De opbouw van de wijzerplaat en sunburst is voor mij magisch.
Toen eenmaal de hek over de dam was, ging het snel. Even later kwam deze Citizen in huis; een dijk van een horloge!
Toen was het even rustig, want ik moest sparen voor mijn holy grail. En vlak voor het einde van 2019 mocht ik deze uitpakken.
Ik kan wel elke keer uren naar deze horloge kijken! Een subtiel, mooi, ingetogen en beschaafde duiker. En als linkshandige is de lefty helemaal een schot in de roos

Nu moet ik wel wel melden dat het formaat van de Tudor wel het maximum is voor mij. De diameter van mijn pols laat niet veel toe: is 16,5cm. De Tudor past net om mijn kippepolsje…
Snel na mijn holy grail kwam deze binnen. Weer een Citizen en dan een automaat. Dit is mijn daily beater.
Tijdloos design en zit heerlijk.
Sindsdien is er geen nieuwe binnengekomen en geniet ik zeer van mijn bescheiden co
Hellectie. Geeft ook mooi de gelegenheid om te sparen.
Heb ik wensen? Jazeker, ik vind de Breitling Superocean met de witte plaat zeer mooi!
Alleen ben ik niet zeker van of deze wel om mijn pols past. Hebben een van jullie ervaring daarmee?
Verder droom ik wel eens van een Omega. Maar goed, wie weet later…
Ik hoop dat ik veel mag opsteken van jullie kennis en kunde. En ook jullie smaak!
Bedankt voor het lezen!