Laat je 38mm vintage dress watch zien

:boom: :clap:

1 like

2 likes

En daarmee is het allemaal wel gezegd. Wat een horloge ook. :drooling_face:

Lichtjes buiten budget wel. :sweat_smile:

3 likes

Ah excuus. Had alleen de openingspost gelezen op dat moment. M.a.w. 35mm kan prima op 20cm imo.

2 likes

Of hij komt voor 2k in het blauw?

Glas half vol OF glas half leeg…

Waarschijnlijk is het glas gewoon te groot :hugs:

1 like

Tja, diameter zegt niet alles. Heb 35mm vintage gehad met flinke bezel die ik wat klein vond dragen. Deze meet ook 35, maar draagt door de geringe rand om het glas juist een stukje groter. Draag hem niet veel, maar die kast is zo ontzettend mooi en scherp. De dial is niet origineel meer helaas, maar met jouw budget heb je wel iets meer keus.

Zoek op chrono24 naar Longines Jumbo or Longines Calatrava en je komt wel mooie dingen tegen, ook in 37.5mm

4 likes

MOOOOOOOOOOOOOOI

1 like

Ik ga de Longines zeker op google en Chrono beter bekijken, merci voor de tip

mss is dit iets?

3 likes

Heel erg mooi

1 like

de grootste vintage die hier is met 36,5mm excl kroon

35,5mm excl kroon

35mm excl kroon

34,5mm excl kroon

34mm excl kroon, maar draagt heel groot omdat het vaste gedeelte van de flexlugs van de ene naar de andere kant ca 42mm is

33,5mm excl kroon

33mm ecl kroon en “groter dragend” dan de 33,5mm longines en de 35mm longines conquests doordat de bezel veel slanker is en de plaat dus groter en dus heel wat groter ogend. Gedragen door een man met 22cm polsen tot op zijn laatste dag en dan hier terecht gekomen

in het vierkant is dit mijn grootste met 31 op 31 excl kroon en excl lugs en voor mijn 17cm pols echt te groot

25cm bij 25cm excl kroon en excl lugs

en nog een dik vet grote tank van 26mm excl kroon bij 36mm excl vaste wirelugs. eigenlijk ook te groot voor mijn 17cm pols

Hoe groot iets is en hoe groot het oogt op je pols hangt samen met de vorm en in het geval van een ronde hangt heel duidelijk samen met hoe slank en dus hoe groot is de wijzerplaat. De jaeger hierboven lijkt groter dan de longines in grotere formaten en is het heel zeker niet.

Veel plezier met de zoektocht naar je “je van het dresser” :slight_smile: Ik weet ondertussen wat dresser is, een klassiek vormgegeven horloge :wink:

2 likes