Ik overweeg om een vintage dress watch aan te schaffen.
Vanwege de hedendaagse mode en omdat ik ruimer bemeten polsen heb (20cm omtrek) zoek ik een polshorloge met een diameter van de kast van 38mm (of meer).
De keuze is niet reuze zoveel is me inmiddels wel duidelijk dus alle hulp is welkom.
Ook de keuze over goud of staal is nog niet gemaakt. Rond of vierkant beiden zijn ok.
Als je een foto hebt van een horloge dat ik zojuist omschreven heb laat het dan a.u.b. hier zien.
36-37mm noemde men toen jumbo.
Dus ik vrees er wat voor.
Wat is je budget?
Er is hier ergens een “radiant” topic. Die spanjaarden waren wel van de jumbos.
Budget tussen € 0,-- en € 2.000,-
denk ik
Is 7j oud vintage? ![]()
Zenith Elite (Submodel)
€ 1.890
https://www.chrono24.be/zenith/zenith-elite-classic--id43462118.htm?SETLANG=nl_BE&SETCURR=EUR
Misschien net te klein.
En net te boven budget
En een date
De ronde 38 a 39mm excl kroon. De rechthoekige flink fors ook, weet de maat niet meer uit me hoofd, maar echt fors. Allemaal vintage, tussen 1965 en 1975 en dressy (denk ik, ben er nog steeds niet over uit wat nu exact dressy is
)
Geen van allen, imho.
Helemaal mijn smaak maar de constelation is jammer genoeg niet in 38 mm mijn smaak
Veel groter dan dit ga je ze niet vinden.
En op 20cm kan zon dresser prima hoor, gewoon iets verder naar voren dragen.
Damn dant zijn heeeeeel veel Rado’s. Erg mooie horloges maar niet wat ik nu zoek, misschien volgende keer.
Ik heb dan ook geen flauw idee wat exact dressy is, voor mij zijn dat de 3 wijzer horloges al dan niet met datum functie. Maar miss de kleurtjes een beetje niet dressy bij de deze ![]()
In de echte klassieke die ik hier staan heb geen enkele van 38mm, grootste is een 37mm
Dat is een matige redial though.
Mijn Lanco valt groot.
Radiant kan ik zeker aanraden, dat zijn fijne horloges voor leuk geld. Misschien niet je droomhorloge, maar ideaal om uit te proberen. Ik koop ze op Vinted. Wel ff door het moderne grut heenkijken.
Sommige Royce vallen groot
Een overzised Calatrava (in dit geval van Eska)
Dit type Pryngeps oogt op mijn kleinere pols lekker riant.
Ik zou alle diameters moeten nameten. Ik ben daar niet mee bezig, want ieders mening met een millimeter meer of minder (icm een bepaalde stelligheid over draagcomfort) voegt voor mij niets toe, heb ik gemerkt.
In de vintage 1950-1965 zijn dit mijn grootste. De vierkante is 31 op 31 en echt dat is supergroot, letterlijk. De ronde is 33mm excl. Maar door de eerder slanke bezel en grote plaat draagt ie groot. Ergens ligt nog een 35mm stalen longines uit de fifties maar die vind ik zodadelijk niet.
Ik zou pogen ergens vanalles te gaan passen want bv die 33mmvan hierboven draagt echt groot door die combo slanke bezel + grote dial. Je gaat het maar pas echt voelen en zien of een horloge iets is voor je qua grootte als je hem om de pols hebt
Mijn pols is 17cm trouwens en voor mij zijn deze 2, vooral de vierkante, ontzettend groot.
Helemaal eens!
Ik draag alles van 29 - 43mm (met nog wat uitschieters). 29 is net te klein en 43 net te groot, maar alles ertussen is echt afhankelijk van veel meer factoren dan alleen die diameter waarop iedereen zich IMHO blindstaart.
Dat klopt helemaal. Ik heb een aantal vierkante horloges van 27x27 mm en dat is al groot. 31 is dan giga. Zodra je een tankvorm hebt wordt dat weer anders. Zo lijkt mij dit een geweldig horloge, met door de maat: Avia tank. Helaas heb ik mezelf een koopstop opgelegd. ![]()
allemaal mooi, ga zeker op Vinted kijken