Zeker weten doe ik het niet meer, maar ik meen
iets van 100 Euro all in. Zoals je kunt lezen is
het nodige vervangen.
Als ik me goed herinner was dit het eerste horloge
dat Richard voor een forumlid heeft opgeknapt.
gr.
Peebee.
Hey Peebee.
Dat is heel keurig. Voor deze prijs is het nog leuk om een vintage horloge op te laten knappen. Ben al vaak bij een juwelier langs geweest en die hebben er dan eigenlijk niet heel veel zin in. Dus prijs omhoog. Maar ja snap ik wel; er gaat nou eenmaal veel tijd in zitten. Heb trouwens mijn chrono ook weer strak gekregen. Zaten meervoudige krassen op het glaasje. Vervangen leek enige optie.
Maar die krengen zijn 40 Euro/stuk! Maar kreeg opeens een idee. Ik heb hem gespoten met transparante autolak en vervolgens opgepoetst. De krassen zijn nu opgevuld en het resultaat is verbluffend!
Ik zag deze Citizen Crystal Seven automaat uit 1968 op de Marktplaats staan voor een vriendelijk prijsje. De mooie zilveren wijzerplaat en de nederlandse dag-datum aanduiding spraken me erg aan, dus gekocht
Thuisgekomen bleek het 25 stenen uurwerk voorzien te zijn van een seconden-hack, handig en een leuke verassing!
Omdat het horloge goed op tijd loopt en het uurwerk redelijk schoon is (en ik nog lerende ben in het sleutelwerk, hiermee expirimenteer ik pas sinds kort) besloten eerst het exterieur een beurt te geven.
Het horloge had aan alle vier uiteinden van de ‘lugs’ valschade, verder was de gesp van de band gedeukt.
Na enig vijl-, schuur-, en polijstwerk onderstaand resultaat, ben best tevreden ;
Best tevreden? Wat een mooi horloge! Citizens zijn echt ondergewaardeerd.
Heb je toevallig ook nog ‘before’ foto’s? Dat zou het plaatje helemaal compleet maken…
Ha! Champagne! Eindelijk is hij weer in originele staat. Vandaag binnen van Ofrei: Nieuwe dauphine rosé gouden wijzertjes voor mijn rosé gold capped Omega Seamaster uit 1957 (cal 420).
Er zit overigens ook een nieuw Omega glaasje op (met hesalite armoured rosé gouden ring erin!). Want zoals je op de before foto kunt zien was het vorige geen porem (excuse me for my french).