Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ja, inderdaad. Er is dus bij ontwerp rekening mee gehouden. Hiermee claimen ze ook de befaamde onderhoudsinterval van 50 (!) jaar.

1 like

Tsja, Seiko maakt alles in house… niet alleen de quartz kristallen voor deze uurwerken, maar ook batterijtjes. Die overigens gewoon standaard formaat en specificaties zijn. Dus ja… een “niet-seiko” batterij kan er gewoon in, bij mijn weten.

Deze blijft wel echt rond spoken in mn boven kamer haha

Alleen nog nergens te vinden met de kop eraf …

9 likes

Bij Seiko de batterij laten vervangen is batterij + pakkingen en daarom dus duurder :wink:

5 likes

En hoe ervaren jullie de service in Amsterdam?

Heb persoonlijk helaas een paar keer een dame getroffen die van toeters nog blazen wist… Ik onthoud me van verder commentaar… Vind t ook een vrij kleine winkel.

Dat hebben ze in bijv Hamburg en Frankfurt beter voor elkaar… Kennis van zaken om maar iets te noemen. Groter om maar een tweede punt te noemen.

Amsterdam was zeker niet leuk… vaak moet je staan en is er totaal geen interesse.

Zonde met zoveel mooie producten.

Waarom is deze afgeschreven?

De maat.

Heb m intussen schat ik 4 keer om gehad. Laatste keer was in Frankfurt 1.5 week geleden. Bleek ik de manager te treffen die giga veel kennis heeft en absoluut gepassioneerd is. (Tov Amsterdam… Sommige mensen moeten zich niet bezighouden met deze prijscategorie en lekker in met alle respect bij siebel gaan werken. oops. Zei ik dat nou echt… ) Blijkt vroeger voor R**** gewerkt te hebben.

Ik vind m eigenlijk wat te groot. Hij vond t een grensgeval en 40 mm mij beter staan. Mja die plaat he… Er kan tot zoverre nog niks tegenop. Die plaat van de sf…

1 like

Ken het gevoel…
Als je 40mm kan hebben kan deze ook interessant zijn

Wel US model

1 like

Ik heb bedacht dat ik toch een Quartz aan mijn collectie wil toevoegen. Dat lijkt me een mooi moment om ook een eerste Grand Seiko aan te schaffen. Ik zat te denken aan een SBGV025, maar zag dat de band hiervan geen micro afstelling heeft als Glidelock bij Rolex. Zijn er Quartz GS’en die wel een goed afstelbare stalen band hebben?

2 likes

Ze zijn wel degelijk goed afstelbaar met aan beide zeiden halve links. Echter niet zoals bij Rolex ‘on the fly’…

Nope, geen glidelock.

Mijn polsdikte wil nog al eens variëren gedurende de dag, zeker bij hitte. Dus moet inderdaad wel iets zijn wat on the fly kan.

1 like

Glidelock behoort bij een duiker.
GS heeft ook fijn afstelling in de gesp van hun duikers (springdrive en quartz).
Bijvoorbeeld sbgx115/117 en sbgx335/337/339

2 likes

Ik zou deze kastvorm echt heel graag een keer op m’n pols zien.

2 likes

Thanks. Zou zo’n band met fijn afstelling eventueel passen op bv SBGV025 (als er überhaupt los aan te komen is)

Op de sbgv zou ik het niet doen. Horloge is namelijk best plat. De vouwsluiting is te dik.
Zou optisch een mismatch zijn in mijn beleving.
Daarnaast is de lugaanzet ook anders.

1 like

:star_struck: :full_moon_with_face:

10 likes

Ik heb van de week de SBGV207 gekocht bij de Seiko Boutique, je krijgt 3 jaar garantie en dat geldt ook voor de batterij. Deze wordt dus kosteloos vervangen mocht die leeg zijn binnen de eerste 3 jaar.
Vervanging bij de boutique kost normaal rond de 130 euro (wordt opgestuurd en er wordt een Seiko batterij in geplaatst).
Daarna ben ik van plan voor batterijwissels eens te gaan kijken bij een juwelier, bij voorkeur een die zelf GS verkoopt. Misschien over 50 jaar als ik 85 ben een servicebeurt, kan ik gelijk zelf ook even onderhouden worden door een Japanse wonderdokter :older_man:

Overigens hoef je echt geen listprijs te betalen in de Boutique, leuk prijsje kunnen ze vast en zeker wel voor je maken.
Succes!

3 likes

Pics or it didn’t happen :wink: