Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ah mooi. 2 in de aanbieding, de prijs kan dus omlaag… :joy:

Het is dat ik al 2 (niet-GS) GMT’s heb…

3 likes

Goeie reden! :joy:

1 like

Zonde, het is imo een top horloge.

1 like

Mmmm… Interessant

1 like

Ik heb nog even hulp nodig.

1. Wat zou in jullie ogen de beste (redelijk verkrijgbare in een GS boutique) die zich qua kleur/maat/prijs kan meten met een OP white 39? Die is voor diegene die m nog nooit hebben omgehad beetje creme/ivoor met een ‘graining’ patroontje erin ipv echt wit wit en ‘glad’. Sterk voorkeur een automaat ipv springdrive. Er is voor 2020 nog niks besloten alhoewel zie punt 2 er een HEQ wellicht wel gaat komen.

2. SBGV205. €3100 tov bijv SBGV225 €2500. Waarom dat prijsverschil? Bedoel beide zijn 40 mm en de eerste is wat dikker. 10 vs 10,4 mm. In beide tikt de 9f82. Mis ik wat? Is die champagne kleurige dail die t m doet? De geblauwde secondewijzer van de 205?

Lastige vraag. Ik heb de afweging gemaakt met de OP36 white en voor de SBGW231 gekozen. De SBGW231 is wel meer een dress watch maar heeft wel een ‘simplistische’ (no date) dial.

Verschil in kast, de SBGV205 heeft de iconische 44GS kast

2 likes

Voor punt 1:

Neem een SBGJ201. Mooiere wijzerplaat ga je niet vinden.

2 likes

Lekkere post van de legendarische Anthony Kable (volgen op insta: @akable )

8 likes

En band

1 like

De vorm van de bandaanzet verschilt natuurlijk wel van de 44GS. Die is bij de 44GS recht, en bij de nieuwere varianten rond. Juist dat die bij de 44GS recht is geeft hem de aparte hoekige looks. Zelf vind ik de combi met een ronde aanzet van de moderne varianten ‘net niet’.

Nog maar eens mijn 45GS om de rechte aanzet te laten zien.

5 likes

Ps. Voor degenen die mijn black friday verhaal van ‘de laatste nieuwe SBGA103’ hebben gevolgd: die komt dus niet. Definitief niet. En ik heb mijn geld ook nog steeds niet terug.

Ik snap dat de mensen het druk hebben bij CW Sellors zo met black friday en kerst, maar ik begin het nu toch wel een beetje schandalig te vinden. Gelukkig had ik met paypal betaald, dus ik heb een klacht ingediend zodat ik mijn geld linksom of rechtsom wel terug zal krijgen. Maar ik had van zo’n grote partij toch een wat betere afhandeling verwacht. Ze kunnen geld blijkbaar wel in een uurtje innen, maar doen al weken over terugbetaling. Nu mag paypal bewijzen wat ze waard is.

2 likes

Heel zuur zeg!

Zowel qua teleurstelling voor het niet krijgen van het horloge als de afhandeling.

2 likes

Heel slecht! Reageren ze ook niet op je restitutieverzoeken?

Ze hebben gezegd te gaan restitueren, maar dat was meen ik al 9 december. En sindsdien reageren ze niet meer. Maar het komt vast goed. Ik maak me er geen zorgen over, alleen ik erger me er aan dat het zo lang moet duren.

1 like

9 likes

Terecht, want komt goed. Maar wel irritant!

geen idee maar leek mij wel een leuke deal voor die prijs?

Haha de sbgr053 prijzen zijn hier al eerder uitgebreid besproken. Echte deal is het imho nog niet te noemen.

Ik vind het wel een dikkertje hoor. 37mm diameter is leuk, maar dunner wordt het uurwerk er niet van. Ik vraag af wat dit met de verhoudingen ‘om de pols’ doet.

Wat een lineup! Met zoveel releases met zo’n beperkte productie wordt inderdaad elke Grand Seiko bijna een limited edition!

1 like