Laat je(/een) Grand Seiko zien II

prima reden om dus voor zn 9f te gaan :stuck_out_tongue:

1 like

Inderdaad. Zelfs zo’n ā€˜dikke klok’ als mijn SBGV247 is slechts 11,8mm dik. Maar ik heb ook automaten van Omega en Zenith die een stuk dunner zijn dan GS ze maakt, ook beide met zichtbodem.

2 likes

ik wil nog steeds een GS alleen heeft mn nieuwe dj helaas all het budget opgeslokt haha.

maar geniet toch telkens weer van dit topic :heart_eyes:

Ik heb het horloge gepast in Amsterdam en door de dikte viel deze direct af. Daardoor voor de SBGX261 gekozen die veel beter in balans is in relatie tot de diameter.

7 likes

Net even gepast bij de Seiko Boutique, viel me niet tegen! :ok_hand:t2: In het echt mooier dan op de foto.

17 likes

Voor de mensen die wel eens in Den Haag komen, Van Willigen heeft ze nu ook in de vitrine.

5 likes

Mooie wijzerplaat idd als die zonder GMT functie was geweest had ik m zeker overwogen.

1 like

Yes, ook voor GS kun je je nu op een wachtlijst laten zetten. Het begint steeds meer op R… te lijken :flushed:

2 likes

Mooi blauw!

12 likes

Gisteren ben ik op zoek gegaan naar een blauwe alligator om te kijken of ik ƩƩn band kon kopen die zowel op mijn spring drive, als op mijn 9F quartz paste. Keuze zat, maar vind maar eens precies die ene die je wilt in de juiste breedte, dikte, glans en afwerking:

Uiteindelijk gekozen voor een vrij donkere, ietwat matte, met grote schub van Kaufmann. Hij is lastig op de foto te vangen, maar het is duidelijk geen zwart als je hem naast een zwarte legt. Maar ook weer niet knalblauw op zichzelf. Eerst maar eens op de sbgv247 met de blauwe wijzerplaat. Beter dan de nato :blush:

En nee, dat zijn gelukkig geen krasjes op de linker lug, maar haartjes…

4 likes

Mbt de vraag welke GS ipv de witte OP.

Kom ik zo op deze twee uit.

Waarvan de tweede duidelijk meer richting t ivoor gaat. Hoe wit is die eerste? Echt zo wit als bijv een SBGW253? Of toch meer richting OP white kleur?

Voorkeur tussen deze twee en zo ja welke tov de OP of toch OP?

6 likes

Die laatste vind ik niet vergelijkbaar met de witte OP. De OP is veel sportiever, dit is een dresswatch.

SBGH047

:wink::rofl:

1 like

Nog effe en het gaat bij GS ook alleen maar om het geld. :see_no_evil:

Niet de OP…

2 likes

De eerste is echt wit

Die is heel duidelijk veel te creme/ivoor. De sbga293 is redelijk naar wit, maar de witste zijn toch die met de blizzard wijzerplaat, de sbgh037 zo even uit mijn hoofd? Alleen is dat weer een veel mooiere wijzerplaat dan welke R… dan ook.

Ik heb de ā€˜oude’ hi beat reeds in bezit :wink:

1 like

Nr 1 voor mij. Iets sportiever

Vandaag na een paar dagen Explorer:

17 likes