Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Dank @Warroo en @bAAx. Ik dacht dat alleen het typenummer gewijzigd was (en Seiko van de plaat).

2 likes

Ook had de 001 een gesloten achterkant (en de 031 Ă©n 231 met kijkglaasje). Die van de 001 is fraaier wat mij betreft!

3 likes

Klopt!

1 like

GS vrienden, mag ik jullie eerlijke mening?
Ik sta op het punt om deze sbge033 te kopen van een particulier. Als voordeel wil ik graag benoemen

  • de witte ring om het uurwerk
  • de groene kleur
  • de toch iets sportievere look
  • de lume
  • kastvorm

Als nadeel zie ik

  • de afleesbaarheid van de minutenwijzer icm de gmt (?)
  • geen iwate dial (persoonlijke voorkeur vanwege de levendigheid, maar volgens mij heeft deze ook wel “iets”)
  • de geprinte powerreserve
  • de aanwezige krasjes

Wat vinden jullie?

11 likes

Ik vind hem erg gaaf Hans!
Krasjes komen er toch wel op en die plaat zal vast niet saai zijn

2 likes

Ik vind het een heel mooi model. (is dit het horloge wat in de GSOC wordt aangeboden?)

Ik denk inderdaad dat de afleesbaarheid bij slechter licht heel matig is. Dat is bij de SBGN007 al en di heeft nog een gouden GMT wijzer.

Verder zou ik persoonlijk afhaken op die kras(jes) tussen de de 11 en 12 maar dat is vast nog wel te verhelpen.

Dank. Ik dacht dat deze krasjes reflectie van het stiksel was
 ik ga dit wel even navragen

Mooie GS, jammer van de krassen! Ik zou de krassen hieronder ook even navragen. Daarnaast is de harige ondergrond van de foto’s niet handig om een eerlijk beeld te krijgen. En verder ben ik het met je eens dat de afleesbaarheid matig is.

Tip: altijd even persoonlijk gaan kijken vóór aankoop.

1 like

Erg mooi hoor, ik zeg gewoon doen! Kunt hem in het aller ergste geval weer verkopen
 Maar heeft u het zelf kunnen ervaren.

Denk dat afleesbaarheid geen probleem wordt, aangezien de GMT wijzer een rode tip heeft en de indexen lume hebben!

Als ik op de eerste foto inzoom word ik persoonlijk niet vrolijk van de looks.

Hij lijkt best wel wat stevigere tikjes te hebben maar altijd altijd lastig dat goed te beoordelen van de foto.

Ik koop zelf liever gebruikt dan nieuw eerlijk gezegd. Dat maagdelijke van een nieuwe wil ik anders maagdelijk houden en dan word ik veel te voorzichtig. Haarlijntjes en wat sporen vind ik geen probleem, zoals gezegd zijn ze om te dragen maar deze ziet er wel ‘toolwatcherig’ gedragen uit. (sorry voor de term @Warroo :joy::blush::beers::+1:)

1 like

Dank. Ik heb extra foto’s gevraagd en deel je mening
 dit gaat m niet worden. Dank voor jullie input :pray:

4 likes

Verstandige keuze! Komt vast weer wat anders moois voorbij!

1 like

Brrr., nee, dit zouden mij ook echt teveel krassen zijn. Recent is er trouwens eentje in hele mooie staat op Ebay verkocht voor 3895 euro. Ik weet niet wat de vraagprijs van jouw verkoper was, maar die zou er toch een stuk onder hebben moeten liggen.

3 likes

Deze had ik ook gevonden. De mijne was een paar honderd duurder. Op zich zou ik daar geen problemen mee hebben.
(Het valt me sowieso op dat je geen peil kunt trekken op de GS prijzen. Op chrono staan deze voor 6500 euro vraagprijs. Nieuw was deze 5100 volgens mij)

1 like

Voor €2500,- zou het nog steeds een goede koop zijn denk ik


Die is echt mishandeld inderdaad, zonde!
Bandjes verwisselend met een vork ipv een tandenstoker door de gaatjes aan de zijkant

1 like

Heeft iemand deze ergens gezien/aangetroffen? Zou ik graag in het echt zien.

4 likes

Ja Bas. Daar doe ik het voor. Laten polijsten en een servicebeurt kost rond de 900 denk ik.
Verkoper zal daar denk ik niet intrappen.
Edit: wat zou polijsten en service kosten van een GMT springdrive?

1 like

9R Spring Drive: $437.50
Case Only: $388.75
Bracelet Only: $337.50
Case and Bracelet: $591.25

1 like

Ik vond dit:

1 like