Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ik heb er geen verstand van, maar dit vind ik mooi:

10 likes

Van wat waar in de etalage lag?

Twijfel
 SBGA375 dan wel de SBGA211. Voor mij de fantastische plaat van de Snowflake VS het horloge wat meer volgens “the grammar of design” is (wat mij betreft een fantastische kastvorm). Jullie gedachten hierover?

Via van Willegen of kennen jullie nog betere deals?

3 likes

Snowflake. Kast is mooier

1 like

Via van Willigen krijg je geen korting meer, maar bovenal zou ik zeggen dat je ze gewoon beide naast elkaar moet houden en je eigen licht daarover moet laten schijnen.

1 like

Bij van Willigen in Den Haag

Ik heb ze beiden maar als ik zou moeten kiezen dan altijd de sbga375. Die is meer Grammar of design dan de Snowflake. De Snowflake gaat om de dial en het titanium. De sbga is Grammar of design.

2 likes

Ik denk dat de vintage GS aanhangers daar wel wat op af te dingen vinden!

Je moet ze vooral om hebben om te bepalen, want titanium vs staal voelt heel anders. En de kastvorm is ook totaal verschillend. Overigens staat in het blauwe deel ook een mooie springdrive titanium sbga127 te koop, mocht titanium je ding zijn en je toch het blauw van de sbga375 wilt


2 likes

Titanium/staal. Andere wijzers. Andere indices. Andere kleur.
Volgens mij appels en peren. En dat is een voordeel: die kun je wel vergelijken :joy:

2 likes

Inderdaad! Heel mooi
 wie weet welke dit is?

Het gaat in deze vergelijking om twee moderne GS’n. En als we dit als uitgangspunt nemen dan is de sbga375 Grammar of design. De Snowflake is n mijn beleving vooral het uithangbord van el GS.

Twee geweldige horloges. Je kunt geen foute keuze maken.
Mijn keuze is de SBGA375.

2 likes

VS Edition SBGH271

2 likes

Eens, erg verschillend. Beide echter op mijn wishlist en moet een keuze maken


2 likes

Persoonlijk denk ik dat de wijzerplaat een grotere impact heeft op de ‘looks’ dan de kastvorm. Als je de snowflake de mooiste plaat vind, zou ik voor die kiezen.
Zijn er geen 44gs kasten met een wijzerplaat die je mooi vindt?

1 like

Het blauw/zwarte van de SBGA375 bevalt ook goed


Ondanks de twijfel er nog is denk ik vooralsnog dat ik toch voor de Snowflake ga. Ik ben het namelijk met je eens dat de wijzerplaat een grotere impact heeft.

Heb dan wel gelijk mijn volgende doel duidelijk, want de SBGA375 blijft eveneens prachtig.

2 likes

Jawel hoor. Ben er vandaag nog geweest. 20% op wat ze nog hebben liggen en je kan in de winkel ook bestellen a 20% korting. Moet je wel gelijk betalen bij het doen van de bestelling.

1 like

Dat is grappig, dan hebben ze het alleen van de site verwijderd. Vanaf donderdag gold de 20% niet meer voor Grand Seiko.

Ik had toen wel al een bestelling gedaan en moest een klein deel betalen in plaats van alles.

Wellicht zijn ze toch een beetje geschrokken van de animo.

1 like

Ik denk eerder dat GS ze heeft teruggefloten. Ze doen er veel aan om GS naar een hoger level te tillen qua imago.
Als er dan geadverteerd wordt met korting helpt dat natuurlijk niet.
Ps ik zag dat van willegenburg ook bij Breitling de korting van de site heeft gehaald.

1 like

Zou heel goed kunnen Hans, maar blijkbaar geven ze aan de toonbank ‘gewoon’ nog de korting zoals bij @Ravvie.

2 likes