Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ja de GS fan’s letten op de kleine details, dat krijg je met zo’n afwerking automatisch :wink:

2 likes

Ik vind m sjiek. Zelfs in dit licht, dus ben zeker benieuwd naar de dagfoto’s.
Voorlopig hou ik de mijne op staal, maar ik zit stiekem al een beetje te kijken…

2 likes

@El_penumbra @tompj @Hans Toch vandaag nog een poging met kunstlicht en een gewone (geen telefoon) camera… snetver… man, wat een vreselijke combi om op de foto te krijgen. :joy:

De kleurtonen komen veel roder uit de camera dan ze in werkelijkheid zijn… Dat kan ik eigenlijk niet uitstaan, en ik heb nog geen zin om te gaan photoshoppen om het een beetje in de buurt van de werkelijkheid te krijgen. :grin:

De kleurovergangen en het stiksel zijn veel genuanceerder en subtieler dan op de foto’s. Vooral de bovenste komt nu een beetje in de buurt:

12 likes

Afgaand op de foto’s, kan het wat mij betreft best, maar mijn keuze zou het niet zijn.

1 like

Hè, gelukkig. En mooi dat smaken verschillen. :wink:

1 like

Prachtige band :ok_hand: kan er prima bij.

2 likes

Dank voor de mooie foto’s.

Kan er m’n vinger ook niet op leggen. Het is een mooie band, het is een prachtig horloge maar de combinatie is niet optimaal imho. Natuurlijk kan het prima maar het kan gewoon beter denk ik.

2 likes

Maar niet dit to be honest

2 likes

Het is the morning after. Mijn eerste indruk van de sbga103 is zeer positief. De zilveren sunburst wijzerplaat knalt je tegemoet. Daar komt zoveel licht vanaf. Hij is ook niet forser dan mijn sbga001, ondanks de forsere lugs. De dikte is ook prima. De bezel niet te groot, de wijzerplaat mooi van formaat. En de wijzerplaat is mooi leeg zonder de minutenmarkeringen, die zitten op de extra rand. Hij lijkt eigenlijk heel erg op die van de klassieke 44GS met dezelfde indices.

Ik vind dat je met grand seiko mooie subtiele opstapjes hebt waarbij er een mooie familielijn is, maar waar de kostbaardere varianten net steeds dat tikje meer gelaagdheid en diepgang hebben. De blauwe wijzer, het ultraprecieze 9r15 uurwerk met gouden leeuw in de rotor, etc. Vanavond thuis de band op maat maken. Ik heb hem gisteravond ‘gianni agnelli style’ gedragen…

18 likes

Van harte met deze bjoetie!!! Echt een topper.

1 like

Heel mooi, nu nog Peru en dan ‘eind goed, al goed’. Langzaam kan het stresspeil naar normale waarden zakken.

Fraaie band maar ik denk dat ie nog beter tot zijn recht komt aan een horloge met een donkere / zwarte wijzerplaat.

Ongelooflijk fijn horloge.

13 likes

Ik sta nu in de boutique in londen en daar ligt de zwarte gmt quartz voor 2900 pond. Daar was je naar op zoek toch?

Very nice, sir! Dat verdiepte pr metertje blijft toch erg fraai. Heeft de wijzerplaat nog een sunburst?

1 like

Nu de zon voor het eerst in lange tijd weer schijnt moest ik nog even wisselen… :rofl:

Zekerheidje in de collectie nr 2.

Heerlijk die reflectie van de wijzers.

18 likes

Mooi!

En zoals beloofd… Een armzalige poging… :roll_eyes:

De combi is echt slecht te vangen op foto’s. Ik moet er nog wat op verzinnen, de honingachtige kleurstructuur is serieus lastig qua belichting ook vanwege de semi-matte band.

Het lijkt wel een GS, in werkelijkheid zo vele malen mooier dan op foto’s te vangen. Los van het smaakdingetje uiteraard.

18 likes

Top! Prach-tig!

Thanks! Uiteindelijk interesse toen verlegd naar de sbgv207 en daar hou ik het nog eventjes bij. Nogmaals dank!

2 likes

Betoverende wijzerblad , van donkergroen naar turquoise, onmogelijk om op foto’s over te brengen maar hier toch een poging

27 likes