Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ja een zilveren sunburst. Net zo mooi, zo niet nog mooier dan de champagne platen.

2 likes

Prachtig. Wat blijven het toch krengen om te fotograferen…

3 likes

Hoe mooi de band ook is… ik blijf bij m’n standpunt van gisteren.

2 likes

En gelijk heb je. :smiley:

1 like

13 likes

Excuses om jullie opnieuw met een foto van dit horloge te vervelen.
Maar het is zo bevredigend om eindelijk eigenaar te zijn van dit meesterwerk van GS.
Duikers zijn mijn favoriete horloge-stijl sinds 1994 toen ik mijn eerste Rolex Sub kocht.
Sinds ik de A071 bezit, realiseerde ik me al snel dat de GS Diver verreweg de mooiste duiker is die je kunt bezitten. Het werd mijn favoriete horloge binnen enkele weken. Kon er niets aan doen. :sunglasses:
Nu ben ik met de ‘Aji Valley’-wijzerplaat in ‘diver’ hemel. Ik weet zeker dat het vanaf nu moeilijk zal zijn om een ander horloge in mijn collectie te dragen. :grinning:

21 likes

Dat mag je wat mij betreft rustig blijven doen hoor!

4 likes

Dan kun je de SBGA071 wel naar mij doorschuiven :slight_smile:

2 likes

Ik raak steeds meer geïntrigeerd en geïnteresseerd in Grand Seiko’s. Ik ben al even op zoek naar een alledaagse alleskunner, bij voorkeur een quartz.

Maar dan wel eentje die kwalitatief op een wat ander niveau staat dan de alledaagse quartz horloges die Ik ken. Is een Grand Seiko dan misschien het horloge dat ik zoek?

Mijn voorkeur ligt bij een 36-41mm model op staal, wijzerplaat zwart, blauw, wit of champagne. Ik zie ze op Chrono24 staan voor prijzen tussen € 1.000,00 en € 1.100,00, voornamelijk in Japan. Uiteraard komen daar nog de benodigde kosten bij voor verzending en invoer.

Ik ben benieuwd naar jullie gewaardeerde meningen en ideeën.

1 like

Ja zeer zeker!!!

Zou echter eerder bij Magi van Solojapan bestellen, komt zonder invoerkosten. Komt bij hem via Spanje en vaak een goede prijs. Of gewoon via @vierport!

1 like

Dat zijn wel de oudere modellen gok ik? Aan je mm200 van je avatar te zien zou ik welicht eerder voor een 40mm gaan als je dat formaat gewend bent. Een 36mm GS valt toch wel vrij klein vaak.

2 likes

Klopt, alhoewel er ook licht gedragen modellen (full set) van 2017 worden aangeboden voor bedragen rond € 1.300,00, zoals deze in 37mm uitvoering

Of deze 40mm full set

1 like

Dank voor de tip, zal Paul inderdaad eens contacten.

Deze mag gaan, wellicht is dat wat voor je?

96734eb5593ca15bcde474d2acb8b2a53b4f2df1_1_690x463

5 likes

Mooi, ben helaas niet zo erg van de kleurtjes…ouderwets ben ik :wink:

1 like

Inderdaad zeg :upside_down_face::wink:

1 like

En check dan ook even of het wel de 9F quartz is, of een oudere, de 8J meen ik. Die 8J was ook mooi, maar ik weet niet of die ook al de dual pulse en de anti backlash functies heeft die de 9F wel heeft, en die juist maken dat de secondewijzer zo mooi tikt.

2 likes

De 2 die ik laat zien zijn inderdaad beiden uitgerust met het 9F uurwerk. Is de 8J een veel slechter uurwerk?

De 9f is er toch al wel lang, denk dat de meeste een 9F zullen hebben. Ik denk dat je in praktijk weinig maakt van het verschil in uurwerk. Maar de algehele kwaliteit en afwerking van een moderne GS is wel een stuk beter dan van 20-30 jaar terug.

2 likes

Ik weet zo het type niet, maar er staan wel eens te koop die met een blauwe, witte en zwarte plaat gemaakt zijn, en die hebben nog de 8J. Voordeel van de 8J schijnt weer te zijn dat je de urenwijzer per uur kunt verstellen zonder de rest van het uurwerk te stoppen. Eigenlijk een ingebouwde gmt functie zonder 24u wijzer. Handig voor reizen en zomer en wintertijd.

Deze heeft bv de 8J:

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160726/1129dce9baed7c8a9eb2a6f408c6212d.jpg

9 likes