Oefff
Ja, daâs wel de mooiste.
Om mijn nieuwe aankoop te vieren mag mân Spring Drive om de pols. Dat mag ie veel te weinig door mân quartzmania. Raar eigenlijk, wat is ie toch mooi.
Sinds vandaag mag ik hier ook posten. De afwerking is zoals verwacht kan worden van Grand Seiko erg mooi! Het 9f uurwerk zorgt ook voor een accuraat horloge die je op elk moment van de dag kan pakken. Whatâs not to love?
Heeeeeel erg mooi, maar wel 43mm diameter, dus⌠helaas.
als of ze in een reclame blad een tv van 300 euro met 50% korting verkopen die advertentie
In Japan zijn ze blijkbaar gevoelig voor andere vorm van reclameâŚ
Dat merkte ik bij mijn zoektocht naar horloges in Japan ook inderdaad Gelukkig zijn de horloges zelf wel heel stijlvol.
Hier ben ik weer met mijn nieuwe aanwinst, tot vervelens toe, maar ik ben zo extreem blij en dan wil je toch zo graag die immense vreugde delen. Het is geen âstoefâ , het is geen aanstellerij maar pure blijdschap. Een horloge waar ik maanden heb over liggen tobben. Zou ik de premium betalen, zou ik durven kopen ergens aan de andere kant van de wereld bij een firma die ik van toeten noch blazen ken, zoiets doe je toch niet⌠en zo ben ik maanden blijven rondlopen. Het was om gek van te worden. Nu heb ik ze en ben zo, zo blij.
Terecht! Prachtig. Tenminste wat anders dan het platgetreden pad. En die kleurâŚ.
Opkomende prijsverhoging? Wereldwijd zijn alle prijzen verdwenen van de GS sites vandaag.
Echt heel erg fraai! Als ze dit toch een paar maten kleiner zouden makenâŚ
Zou een mooi modelletje zijn voor mij, een no date
Alleen 43mm en de waarschijnlijke prijs
Zo, daar gaat serieus geld in. Het product is zonder meer goed, maar ergens vind ik het jammer dat ze hetzelfde spel als de âgrote merkenâ mee lijken te willen spelen. Wie weet zijn over een paar jaar de tijden van de huidige prijs/kwaliteit verhouding van Grand Seiko voorbij.
Grappig hoe een Aziatisch merk op zon manier indruk wil maken op Aziatische klanten hehe.
Hier de 60th anni modellen op een rijtje:
Ik vind de quartz met keramische bezel wel cool. Prijs is 3900 euro dus dat is geen koopje.
En: âThe 60th anniversary is also celebrated with a new quartz movement. Caliber 9F85 has a time difference adjustment function that allows the hour hand to be adjusted without stopping the seconds hand and thus preserving its high precision when the wearer changes time zones.â
Handig! En die versie met de keramische bezel (SBGP015) lijkt exact dezelfde kastvorm als de SBGV243/245/247. Ik heb de 247. Ik denk niet dat ik de blauwe bezel een vooruitgang vind, maar de (ook hier) uurverstelfunctie is natuurlijk prachtig. Nooit meer zomer/wintertijd helemaal opnieuw hoeven zetten!

Ik vind ze allemaal wel geslaagd moet ik zeggen.
Al heb ik nog gaan aanschaflust van de fotoâs. De hi beat is natuurlijk relatief goedkoop en zal wel weer heel geliefd worden maar dat zou eerder een aanschaf voor de verkoop zijn en dat is niet mijn ding.
Kastvorm in combinatie met blauw en rood is wel helemaal mijn ding maar ik denk dat ie daardoor ook wel erg aanwezig is op de pols. Dat moet je ding maar net zijn.
Nadeel van het model met de keramische bezel is dat je een echte toolwatch hebt (200m waterdicht, krasvast randje, 1400Gaus of zoiets bestendig dus een echte beater maar niet in een âtoolwatch kleurâ⌠dat blauw vind ik dan weer geen kleur voor een beater. Die moet zwart zijn of zo. Niet dit wat meer chique blauw imho.