Dat is toch al ruimschoots in gang gezet? Er wordt geen automaat meer onder 5000€ gemaakt straks, hooguit een aantal Quartz-modellen. Meerdere merken ooit geroemd om zijn prijs- kwaliteitsverhouding worden alsmaar duurder. Kijk naar GS, Nomos, Oris etc.
Jammer van de date window op de sports versie. Ik hoopte op een soort sbgx291/293…
Kijk, eindelijk. Stalen band, lume, waterdicht, sporty.
Dat zie ik als vervanger van de Astron denk ik wel voorbij schuiven.
Dan had je ook een 243/245/247 kunnen bestellen en de stalen band er los bij…
Ja, eens, ik vraag me alleen af of de stalen band specifiek voor deze modellen is. Wat er nu op past, is wel met kunstgrepen, zeg maar.
Destijds was er nog geen losse stalen band specifiek voor die modellen.
@amusicar weet het beter dan ik maar volgens mij past de stalen quartz band zonder kunstgrepen. Het model wordt gewoon niet met staal geleverd.
Klopt, echter, daar moest wel iets worden gedaan met specifieke kleiner pushpinnen.
Dit is de band op mijn sbgv247. Ziet er ongeveer hetzelfde uit. Misschien 0,5mm verschil bii de aansluiting? Misschien ook niet? Dit is een foto, die van seiko zelf is dat ook een foto? Ziet er wat gerenderd uit. Ik heb iets dunnere pushpins gebruikt, misschien zou het me met goede tools ook met de originele lukken.
Hoe groot draagt die nu zo’n beetje als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met een Sub of Planet Ocean o.i.d.?
Planet Ocean geen vergelijk, maar Sub was tot nog niet zo lang geleden mijn dagelijkse horloge, en dat meer dan 20 jaar.
De GS draagt merkelijk groter, niet gevoelsmatig, ze zit echt lekker om de pols.
Maar het horloge, en dan vooral de wijzerplaat, is een heel stuk groter.
Wat voor mij een grote plus is. Je draagt een substantieel ding om de pols met bijbehorende extra leesbaarheid (groot verschil tov Sub) en toch heb je er nooit last van.
Ik heb nog een 16710 liggen maar die draag ik niet meer, is alsof je een S-klasse gewend bent en dan terug moet naar een A-tje. En dan bedoel ik echt wel het gemak van aflezen. De wijzers zijn massief en dik, de indices zijn veel opvallender, de ontspiegeling, geen cyclops.
Ben zeker dat er andere merken dit ook bieden maar niet met SD en deze afwerking.
Prachtig Maarten!!!
Wel een aanzienlijk minder mooie foto, dat wel.
De blauwe wijzerplaat is ook wel echt erg mooi!
Cup a Soup tijd!!!
Ik begrijp dat deze in April 2020 uitkomt… List lijkt € 3900 te zijn… pffft
Klopt, daarentegen zijn de nieuwe GMT Quartz horloges gezakt van 3.200 naar 3.000 euro
Ik vind het toch een flink prijsverschil met de overige Quartz modellen.