Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ik had al eens een SBGW031, gekocht en doorverkocht, maar het bleef toch wel kriebelen, want misschien wat te snel doorverkocht. Dus ik vond deze en postte hem hier voor een liefhebber, maar heb besloten om hem toch zelf maar te kopen…

Dus ik heb een SBGW231 incoming. In Like New In Box staat, met extra band, en gekocht in april 2019, dus nieuw. Maar had ik geweten dat de zwarte Iwate wijzerplaat van @tompj te koop was, wie weet wat er dan gebeurd was, of geruild tegen de SBGV011… Maar voor nu weer een SBGW231 incoming. En nu moet ik ervaren of de oude SEIKO wijzerplaat of deze lege mooier is…

4 likes

Opluchting…

En waarom dan toch voor de Explorer gekozen?

1 like

Ik begrijp dat Tom de Explorer heel hoog heeft zitten.
Nu heb ik ook een Explorer gehad en na een week weer weggedaan. Blij dat ik daarvoor de GS sbga375 heb teruggekocht.

Maar zoals altijd … over smaak en andere afwegingen valt niet te twisten.

2 likes

@bauhaus Niks voor jou Remco?

2 likes

Ja prachtig @vierport. Alhoewel ik nu ook naar een nieuwe SBGV207 of een SBGV239 zit te kijken (44GS quartz in blauw of zwart). Ook erg mooi en op Chrono24 betaalbaar te vinden.

En liefst zou ik eerst de 5722-9991 wegdoen (de doos zit te vol). Ben echt verrast dat daar nog niemand op doorgepakt heeft.

1 like

Draagt lekkerder, is veel dunner en veelzijdiger. Op de GS was ik bang voor krasjes, op een of andere manier heb ik dat met de Explorer niet. Daarnaast loopt de Explorer beter.

De GS is en blijft geweldig, maar ik greep in 9 van de 10 gevallen naar de Explorer.

3 likes

Helder! Of ja, bijna helemaal helder:

Hoe bedoel je dit?

Gelijkloop van Rolex is bij alle Rolexen die ik had zeer constant. Vrijwel altijd binnen 1 seconde per dag, zelfs na jaren dragen. Ik heb ook veel GS-en gehad, en die komen daar eigenlijk zelden aan. Lopen ook goed, dus niets om voor terug te deinzen, maar het speelt toch een kleine rol in de afweging.
Voor de goede orde, ook met mijn JLC’s, Parmigiani e.d. haal ik niet dezelfde precisie als bij Rolex (en Omega trrouwens). Ik denk dat machinale massaproductie toch ook voordelen heeft.

By the way: een GS weg omdat hij de concurrentie met iets anders in mijn ogen verloor; ik heb recentelijk een JLC weggedaan omdat hij eigenlijk niet op kon tegen mijn GS handwinder (die 1/3 van de JLC heeft gekost). Ik ben en blijf fan.

4 likes


Inderdaad. Mooi exemplaar.

8 likes

Happy. :star_struck:

15 likes

Briljant horloge. (Maar weg met die gekke nato).

3 likes

Wordt nog vervangen door een platte blauwe croco als ik tijd heb.

Deze week nieuwe baan begonnen dus effe geen tijd.

4 likes

Ja mooi, welk type was dit ook alweer? Een 9F quartz zo te zien? En hoe zit het met je sbga293? Al een tijdje niet gedragen?

1 like

Ik zit er over te denken om momenteel een Grand Seiko met een ouder 8J caliber aan te schaffen, deze is ook ±10 spy, maar die heeft wel de zgn. ‘independant hour change’ die de 9F caliber niet heeft. Heeft iemand die hier eentje?

Proficiat , El_penumbra , Ik ook nieuwe baan begonnen deze week, dat treft, het weegt wel in mijn forum tijd hier.
Alles nieuw, een pak te leren, noem het maar, ik heb het.
Maar wel heel blij met de nieuwe job, hoop jij ook !!!

1 like

Sbgv005

2 likes

Iets in het binnenland?

1 like

Heerlijke en Knappe Quartz :yum:

4 likes

Die heb ik nog een keer om de pols gehad. Als je nog interesse hebt hoor ik ‘t wel.

Ben begonnen m’n leesbril te dragen. Nu zie ik weer hoe mooi m’n GS’en echt zijn. Zeker ook die 293.

3 likes