Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ja maar daarom is dat niet zo he, perception is (not) everything…

@DVR, thanks voor de response, daar hoef je overigens geen sorry voor te zeggen. :+1: mijn ervaring bij de sbga373 t.o.v. andere seiko’s en 2x Oris Aquis is toch echt dat het gevoeliger is voor beschadigingetjes en microswirls. Toch interresant dat ervaringen verschillen, over Rolex kan ik niet meepraten :sunglasses: Dat er wat plekjes ontstaan na verloop van tijd maakt mijn horloge overigens niet per c veel minder nieuw ogen!

2 likes

Toffe reactie, ik ben voor de komende 4 maanden een ‘operator’ in de medische sector en leg per dag toch al gauw een 250 a 300 km af, vandaag een uitschieter van 350 km.
En elke keer als ik mijn A375 bekijk om de tijd te weten word ik een nano seconde stil en prijs me uitermate gelukkig dat ik het genoegen mag hebben om zo een juweel te bezitten.
Vandaag was ik bij de vader van een patient welke gisteren op 17 jarige leeftijd gestorven is aan een gen afwijking. Dan besef je pas hoe broos het leven is en een ‘kapje’ in een horloge er helemaal niet toe doet.

7 likes

Tsja, perceptie of niet, ik heb met de ML, en daar refereerde ik naar, wel de ervaring dat de hoogglans gepolijste bezel een krasmagneet is. Zelfs een zacht tikje tegen een houten stoel was al voldoende. Mijn Citizen Eco Drive is groter (43mm) en daar is na een maand continue dragen met dienstreizen en alles erbij niks aan te zien, noppes. Met Omega heb ik geen ervaring en de Snowflake heeft weer een dag krasvrij doorstaan :grinning:

3 likes

Zo, weer een nieuw probeersel.

Volgens mij is dit een betere combi.

14 likes

Beter!!!

Al zou van mij het sticksel gewoon strak langs de band mogen lopen maar da’s persoonlijk.

1 like

Heel netjes. Stiksel inderdaad wat aanwezig, maar kan prima. Heel ander horloge op leer.

1 like

Absoluut. De stalen band heeft nog wel de voorkeur, maar dit is zeker niet mis.

1 like

Ik zal zo ook nog even een lichte cordovan monteren.

Er komt in ieder geval wat zicht op wat zowel formeel als sportief kan. :smiley:

1 like

De vertraging op de A58 is gelukkig maar een half uurtje. Daarom sta ik al vanaf iets voor half zeven volkomen stil. Zal vast iets mis zijn met mijn rekenvaardigheden… :thinking:

Gelukkig kan van m’n SBGV009 genieten.

En ondertussen hopen dat iedereen er daar heelhuids uit komt.

1 like

Hm… het kan, maar ik denk dat vorige band een mooiere combi is.

9 likes

De kleur van die andere maar de strakke afwerking van deze.

2 likes

Inderdaad, de zoektocht gaat verder. Dit had ik nog in voorraad.

Een bordeaux band met neutraler stiksel, of geen stiksel. :smiley:

1 like

Lijkt me verschrikkelijk als ouder zoiets mee te maken. Je zal wel nare dingen meemaken op je werk maar ook dankbaar werk hebben, kudos voor jou.

Als papa van een peutertje ben ik me gaan beseffen hoe waardevol het leven kan zijn én vooral hoeveel je van iemand kan houden. Niks, ook geen horloge is mij zoveel waard als mijn familie.

5 likes

Precies, onder de streep zijn, zeker luxe artikelen als, horloges echt maar “blik”.

2 likes

Dit vind ik de mooiste.

1 like

Morgen van de combi’s bij daglicht ook eens kijken.

Ze hebben allebei toch wel wat. :sweat_smile:

Voor mij is deze combi de winnaar

1 like

Guddumme wat blijft dat ding mooi. En ook op leer, zo zie ik.

Echter, als je het dan toch op leer doet, zou je geen platte band kunnen scoren? De gevulde banden doen het niet op dit wat ronde horloge, en ik zou geneigd zijn om een wat duurdere platte band te kopen in een donkerder bruin. Dat mag rustig struis, cordovan of croco zijn, ik denk dat het allemaal gaat, zonder contraststiksel.

2 likes

Mee eens, veel mooier.

2 likes