Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Wat is er zacht aan dan?

1 like

Lijkt vrij snel te beschadigen t.o.v. andere horloges.

Dan vind ik het wat kort door te bocht om dan direct te stellen dat het zacht staal is. :wink: Wellicht is de gemiddelde bezitter wat minder voorzichtig. :rofl:

Maar goed, ik ben geen staalexpert. Misschien is het wel zachter.

Daarom is het ook een omschrijving / gedachte, hoeft niet de waarheid te zijn

1 like

Het staal is niet anders dan bij de meeste andere horloges. Je ziet er alleen alles op vanwege de strakke afwerking.

2 likes

16 likes

Komt vanzelf wel :stuck_out_tongue:

2 likes

17 likes

19 likes

Tijdens het wegpolijsten van wat kleinere krassen op de bezel van de ML was het de polijster wel opgevallen dat het erg makkelijk ging. Volgens hem was dat bij horloges van Omega typisch een stuk lastiger. Vandaar de term ‘zacht’.

1 like

Ik kreeg zonet bericht van Paypal dat ze het geld van de Peruaanse horlogedeal naar me terugstorten, omdat de Peruaan niet heeft geantwoord in het geschil dat ik geopend had over de niet ontvangen GS SBGM221.

Netjes van ze. Ik had liever wel het horloge ontvangen, maar geld terug is ook goed. Geen idee hoe Paypal het geld bij hem terughaalt, maar daar heb ik geen zorgen van.

17 likes

13 likes

Good to know. Thanks voor de info.

21 likes

Toch kudos voor de poging! Helaas to good to be true, had het erg gaaf gevonden als het horloge wel was aangekomen!

1 like

Holy moly! Lekker ding is dit!!

1 like

Mooi dat je je geld terug krijgt! Wel jammer dat deze spannende soap nu toch een beetje lauwtjes eindigt. Een einde met een mooie GS was toch wat spectaculairder geweest.
Begreep ik nu dat hetzelfde horloge (als dat al bestaat) vrolijk weer wordt aangeboden?

2 likes

Ik zag het laatst inderdaad weer staan, niet op reageren dus :slight_smile:

Echt gemeende sorry, niet sarcastisch, maar “wat???” , mijn A375 is mijn daily beater ter vervanging van een Datejust en een Submariner. Ik merk NIKS van zacht staal.
Integendeel, mijn horloge is na maanden dragen nog steeds als nieuw. Zit er hier en daar een kapje in de bezel welke geen mens ziet? Sure, maar dat is bij een Rolex ook zo, bovendien is een Rolex een ‘pest’ voor micro-swirls, als ik nog maar boos durf te kijken naar een Rolex, heb ik prijs, nieuw micro swirls.
Dus mijn overstap naar GS bevalt me uitermate goed.
En dan heb ik het nog niet eens over de magische SD technologie.
I am in (watch) heaven and I like it :heart_eyes:

2 likes

Volgens mij ging het over een Maurice Lacroix, niet over een Grand Seiko. Maar dan nog…