Laat je(/een) Grand Seiko zien II

16 likes

Deze vind ik heel vet. Zou de enige quartz zijn die ik zou overwegen. Vind de SBGA375 nog wat mooier denk ik. Nog steeds niet gepast. :frowning:

1 like

1e buts op de bezel op 4 uur alweer te pakken, hoe voorzichtig ik ook ben met dit perfecte horloge, gevoelig is het wel voor krasjes en met name goed zichtbaar. Plezier wordt er niet minder van :heart_eyes:

Zijn er nog meer g.s. owners die dit hebben?

10 likes

Geweldig horloge, wat mij betreft een van de mooiste!

Ze zouden deurkozijnen moeten verbieden :tired_face:
Maar de eerste zijn het ergste altijd…

2 likes

Ik zal je matsen: voor €100,- kom ik hem wel halen, ondanks de buts :joy:

1 like

nee maar dat kan ook liggen aan mijn matige ogen op wat oudere leeftijd :slight_smile:

1 like

… en zou je hem ook kopen ?
Ik denk dat er wel veel fans zijn van het horloge, maar intussen is het nog niet uitverkocht.

Inderdaad, en los van dat, slechts een klein detail, dat de inspringing van de gepolijste uiteinden vanaf (en inclusief de lugs) met dezelfde afstand stukje bij beetje de band het “smaller maken” richting de sluiting.

Viel me eigenlijk zojuist pas op:

11 likes

Prachtig! Als verse GS eigenaar weet ik nog niet of ik hem meeneem op vakantie. Misschien toch alleen maar een duiker-vakantiebeater mee… dilemma’s :slight_smile:

3 likes

Prachtige GS, maar iets te veel een dresser voor mij. Vandaar mijn keuze voor de Snowflake. Maar als het inderdaad liefde op het eerste gezicht is, waarom niet?

Omdat ik hem wat duur vindt. Aan 5,000; onmiddellijk. Maar 8,200 eur is me wat te duur.

2 likes

Mijn medeleven… Met de Snowflake nog zonder schade na 9 dagen.

Ik heb zoiets dergelijks met mijn Maurice Lecroix Reserve de Marche: dat duurt nog geen week of er gebeurt iets mee. Met name wanneer hij net vers van een poetsbeurtje komt. Mijn horlogemaker vond het staal ook erg zacht.

1 like

Had deze… had… :sweat_smile:

5 likes

Never look back

1 like

Het is een prachtig horloge, maar wat je zegt heel erg aan de prijs. Daardoor in een prijscategorie dat niet velen de buidel willen trekken.
Gezien het prachtige nieuwe uurwerk en limited edition is de prijs te verklaren in vergelijking met andere modellen. Dit is een horloge voor GS verzamelaars.
Ik ben heel erg benieuwd wat voor mooie modellen er in de toekomst gepresenteerd worden met dit uurwerk.

Ach, komen vanzelf plekjes :slight_smile: Zacht staal is denk ik wel de juiste omschrijving + de combinatie van Zaratsu polishing maakt het af en toe wat lastig te verkroppen dat er wat plekjes kunnen onstaan.

2 seconden later kijk ik dan naar de dial en dan naar de secondewijzer die rustig de seconden voorbij laat gaan en dan denk ik, dikke care :rofl:

2 likes

Ik ook. Maar ik vind het 9R02 / 7R14 uurwerk wel echt een hele dikke tik mooier dan het 9R31 uurwerk. Maar goed, die 9R02 heb je niet in horloges voor onder de 50k, en de 9R31 wel!

Wat denken jullie van een SBGW231 met de 9R31? Lijkt me wel wat!

1 like

Ja, ik hoop dat ik dat ook kan als het nodig is. Die secondenwijzer boeit me ook nog steeds, ik kan niet even snel de tijd checken…

Nee, maar dat heeft er meer mee te maken dat ik nog heel veel dingen heb waar ik heel goed 8000 euro aan uit zou kunnen geven en al die dingen hebben bij mij prioriteit boven een nieuw horloge. Als ik het gemakkelijk kon missen en ik zocht een mooie dress watch, zou het zeker een van de eerste horloges zijn die ik ging passen.