Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ze mogen er beide wezen wat mij betreft hoor!

1 like

De travelcase is binnen, maar helaas niet mijn soort doosje.
Volgens mij waren er genoeg geinteresseerden, dus ik hoor wel wie hem over wil nemen.



2 likes

Welgeteld 0 reacties, dst had ik niet verwacht :joy:

2 likes

Nog maar eentje om het af te leren.

15 likes

Zeker +1

25 likes

Verdient hij niet, maar toch een pleeshot.

@wouterwatch: fraaie foto! Veel mooier dan mijn foto. Heb binnenkort wel dezelfde band, afgekeken van je. Dank!

3 likes

Ga je dit prachthorloge op staal dragen of toch op leer?

1 like

Ik vind die stalen band echt gaaf.
Vooral dat hij wat breder is na de lugs, naar wel met gepolijste uiteinden. Dat zet de polish van de lugs mooi door.

1 like

Nieuw bandje op de SBGV011 gezet, bevalt me goed:


18 likes

Op leer het mooist Remco. Een plaatje zo!

1 like

Dat is een goede match

1 like

Ik moet eerlijk zeggen dat leer me (nog) niet helemaal kan overtuigen. Althans van wat ik nu in huis heb. :wink:

Ik blijf wel wat rondkijken of er iets zinnigs voorbij komt.

Dus @tompj en @skv voorlopig inderdaad staal.

Ik vindt het wel één van de mooiere en betere banden die ik van GS gehad heb. :ok_hand:

4 likes

Mooie match met de wijzerplaat inderdaad.

En ik ga op vakantie en neem mee: mijn SBGA103. In het reisdoosje, maar vandaag toch maar even om, dus hierbij nog wat foto’s. Het is voor mij de ultieme spring drive van ‘deze soort’. Met ‘deze soort’ bedoel ik de wat rechtere kasten met stalen band en metalen bezel uit de Grand Seiko heritage lijn.

Voorlopig houd ik hem nog even op staal, al ben ik ook reuze benieuwd naar hoe hij met de blauwe secondewijzer en blauwe spring drive tekst zal matchen met de donkerblauwe alligatorband die ik heb…

Vrijwel alles aan dit horloge is een tandje extra tov andere typen. Zo is bijvoorbeeld de overgang van de zijkant naar de onderkant van de kast mooi gefacetteerd. En is de overgang van bovenkant lugs naar de zijkant van de kast niet net als de aangrenzende vlakken gepolijst (zoals bij de sbgv011), maar geborsteld.

20 likes

Ps. Zelfs de onderkant van de bezel heeft een kleine facetrand van 0,3mm ofzo. Als je goed kijkt dan zie je hem op de foto van de zijkant waar de bezel in de kastuitsparing op de kast aansluit. Je ziet het aan de reflectie van de kroon in de facet van de bezel. Die gaat over in de zijkant van de bezel (van 1mm hoog ofzo) waar de reflectie van de kroon niet meer te zien is.

1 like

:ok_hand:

Hij is intussen niet meer nieuw, de emoties zijn misschien al wat gaan liggen, vandaar: wat vinden jullie van de SBGY003 ?

Ik heb dit horloge gisteren voor het eerst live gezien en omgehad, en ik had er eerlijk gezegd wel een beetje een coup de foudre mee. Veel mooier dan die blauwe, die toch wel veel drukker lijkt in realiteit.
Alleen, ik vind hem ziek duur (8,200 EUR voor korting).

Che ne pensate ?

9 likes

Ik vind het een van de mooiste. Prachtige kast en nog mooier uurwerk. Alleen te dressy voor mij.

1 like

Geweldige dresser. Ik heb hem ook gepast, zelfs twee keer lol.
Prijstechnisch voor mij wel een “dingetje”.

Welke blauwe? Die met de small seconds op 9 en de power reserve op 3?

Dan vind ik deze inderdaad ook veel mooier. Ik heb die van @vierport eens om gehad. Heel mooi, maar de prijs/dressy/weetikveel verhouding lag voor mij niet helemaal goed. Want ik heb dit bedrag sindsdien wel aan Grand Seiko’s uitgegeven, maar deze ligt nog niet in mijn horlogedoos. Maar als je handwound spring drive wilt en op zoek bent naar een prachtige dresser, dan is deze wel geweldig.

Mooie term trouwens, coup de foudre, ik wist niet dat het dat betekende.

2 likes

Pwoah, wat een bjoetie :heart_eyes:

17 likes