Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Echt FAN-TAS-TISCH!!!

1 like

Schitterende foto’s Paul!
Hoe vindt jij hem in het echt? De dial is fantastisch natuurlijk, de case is wat apart maar kan ermee door, maar het gevoel wat ik bij de meeste Grand Seiko’s krijg, had ik niet bij de Winter en Lente editie. Ik vond de herfst (blauwe dial) vele malen mooier. Ik vermoed dat dit te maken heeft met titanium versus staal… Ik vind het om te zeggen over een GS die ik heel graag gewild had vanaf Renders en plaatjes…

1 like

Mooi! Zowel foto’s als horloge👍

1 like

Ze zijn allemaal mooi. De groene spreekt mij het minst aan, maar dat ligt echt aan de combi met de gouden wijzers en indicies.
Maar smaak is persoonlijk. De blauwe vind ik ook erg mooi.

Wat betreft kastvorm. Ik hou ervan. Is een mooi ontwerp. Wat sportiever dan de meeste GS. Bezelloos, scherpe hoeken.

Oh ja, het roze is echt heel subtiel. Veel foto’s op het net zijn verzadigd.

1 like

De Insta posting van grand seiko vandaag is iets minder subtiel:

https://www.instagram.com/p/B8ilwnvgJ0X/?igshid=191l0jznjw1gq

2 likes

Op de macro shots zie je helemaal geen rosé. Zal wel aan mijn brilloze moment liggen…

De Spring Drives zijn toch met titanium kast? Hebben deze dan ook weer de banden met pinnen ipv schroeven?

2 likes

Jup zijn pinnen helaas… Volgens mij zouden ze er wel schroeven in kunnen zetten als ze keramiek in de titanium band zouden maken lijkt me, beetje zoals dat merk dat niet in dit topic genoemd wordt :shushing_face:

1 like

De groene is de enige die ik (nog) niet in het echt gezien heb, maar zou ook niet mijn voorkeur liggen… Al ben ik een fan van groen!

Foto’s omdat ik zo blij word van zonnestralen op mijn GS

Edit: nu 2 maanden in bezit. Afwijking nu ongeveer +0,5sec dus op schema voor +3 seconden op jaarbasis. Niet gek.
Nog erg blij mee. Deze stalen band vind ik bijna net zo tof als de kast.

12 likes

Ik vindt deze beter dan donkerbruin, voorlopig.

Sorry for spamming again… :roll_eyes:

17 likes

Er wordt wel eens gerefereerd aan patek philippe als inspiratie voor de SBGW231. Deze stalen 565 komt wel het dichtste bij van de pateks die ik tot nu toe gezien heb.

Alleen vind ik de Grand Seiko mooier :sunglasses:

https://www.instagram.com/p/B72tILRHYHX/?igshid=1sw7q43p3cpvb

Foto van @tompj:

imagehttps://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/2/c/52cbbcbc7d7b113fbe1cfca90a4f5f7598f7b08c.jpeg

En heeft @Warroo er nu ook een? En ik dan. En @edbro heeft mijn eerdere sbgw031 overgenomen. Zijn er nog meer op het forum?

11 likes

Prachtig horloge! Maar sorry, ik vindT van niet :see_no_evil:

3 likes

Komop jongens, laten we in dit topic niet gaan wijzen op grammatica. Dit is het liefhebbers gedeelte

2 likes

Alles in het kader van het experiment. Ik moet er nog eens goed over nadenken. Donkerbruine croco met wit stiksel oid…

Ik weet het niet, nog niet.

1 like

Ach, het jeugdig enthousiasme. :wink:

1 like

De paar donkerbruine banden maken het horloge heel formeel. Het is natuurlijk een dresser, maar met een licht band komt het horloge meer tot zijn recht heb ik het idee.

2 likes

Zeker heb ik er een. Had ooit een SBGW001 (zie topic uit 1997 of zo :sunglasses:).

En idd. De GS wint het van de PP. In ieder geval op foto!

9 likes

11 likes

Beter op staal dan op leer vind ik. Rustiger.

2 likes

Was pas laat thuis en al donker. Foto’s komen nog.

2 likes