Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Best een leuk ding Frank :smile:

1 like

Deze is wel gaaf :+1:

1 like

Beetje verliefdā€¦ Pas toegekomen bij die dure vogel thegrandseikoguyā€¦

19 likes

33 likes

Ik heb een SBGA103 gevonden, de spring drive versie van de self dater. Maar @vierport had de SBGA105 (de versie met blauwe wijzerplaat), en ik heb wat contact met hem gehad en hij heeft mijn eerste enthousiasme al wat getemperd. De spring drive versie van de self dater is een stuk groter dan de quartz versie (de SBGV011) die ik al heb. En met de dikke lugs die bij het ontwerp horen, en dat hij bijna 3mm meer diameter heeft, en 3mm dikker is dan de SBGV011, en niet de plexi-achtige-saffier heeft valt hij ook nog eens groot.

Dus ik ben nu even in afwachtmodus en ga me nog eens afvragen of zoā€™n grote dikke versie eigenlijk wel dat geld waard is, terwijl ik de SBGA001 al heb.

Die is weliswaar officieel nog weer 1mm groter dan de SBGA103 met 41mm, maar 0,7mm dunner, en heeft dunnere lugs. En ik zou niet een horloge willen dat groter valt dan mijn SBGA001, dat is voor mij wel de grens.

2 likes

Vroeger en nuā€¦ (Amusicar heeft het hierboven over de SBGV011, dusā€¦ ) :wink:

16 likes

De SBGV011 is de remake van de 57GS self dater, dus eigenlijk een andere ā€œvroegerā€, maar die heb je waarschijnlijk niet bij de hand :slight_smile:

14 likes

Staat op het verlanglijstje. Ik heb ondertussen al uuuuren research achter de rug ivm vintage GS ;).

Voor mij graag wel de 43999 SD dial :wink:

2 likes

Volgens mij word jij de forumexpert op het vlak van vintage GS. Handig!

4 likes

Land van de blinden etc :grinning:
Ik zou mezelf NOOIT expert vintage GS noemen hoor!!
Er is nog eindeloos veel meer te weten!

1 like

Vrees toch echt dat je serieus naam aan het vestigen bent hier.
En dan nog de Japanse bescheidenheid daarbovenopā€¦:smirk:

#geenontkomenaan. :grin:

Echter er zijn ook enkele forumgenoten die intussen ook bijna encyclopedische kennis hebben op gebied van de Grand Seiko, en dat is prettig om te weten.

3 likes

@vierport!

6 likes

36 likes

Heb hem inmiddels ook een paar maanden, zo blij mee :slight_smile:
Mede voor gekozen ipv. van de 375 blauwe versie vanuit je ā€œforumdraadjeā€

21 likes

Supercool! Gefeliciteerd!

1 like

Overigens briljant! Zag gisteren voor het eerst het leeuwtje in de glazen achterkant van mijn GS. Alleen bij bepaalde lichtinvalā€¦

10 likes

Foto ?

1 like

Ja, mooi is dat he! Ik ben destijds bijna 1,5 uur bezig geweest om het op de foto te krijgen.

24 likes

Kostte me zoveel tijd, dat ik het maar aan @koetsjh heb gevraagd.

3 likes

Prachtig detail ! :+1:t2::star_struck:

2 likes