Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Graag gedaan. :wink:

1 like

Ja, ik zie hier een paar mooie voorbij komen! 61GS crosshair bvbā€¦ Dat koop je niet zomaar!

2 likes

Ik stond gisteren bij de verdeler naar de 375 te staren. Ik zou ook verscheurd zijn tussen die en jouw 373!

1 like

Eensā€¦ Helaas vond ik hem op termijn te klein voor mijn polsenā€¦ @TimeLapse is er nu blij mee. :wink:

Dat vindt ik persoonlijk jammer aan deze vintage modellen.

Tik-tik-tikā€¦kwarts!

23 likes

Dit detail kende ik niet; leuk!

@tompj Weet je al welke je erbij neemt? Of beter nog; Waarom heb je nog niet toegeslagen? :wink:

Die blauwe US-editie is idd mooi, enkel twijfel ik aan de gouden accenten.

2 likes

Die gouden accenten vind ik ook niet geweldig. En er is niet echt aan te komen.

Ik heb mijn vizier op deze gericht nu:

13 likes

Ik zag die idd ook een keer voorbij komen, die zou ik wellicht een keer in het echt moeten zien!
Ben iig benieuwd wat het gaat worden, sowieso zal het, jou kennende, weer een mooie worden. :+1:

2 likes

Ik heb deze gisteren voor het eerst gezienā€¦ Prachtige dial! Zo een diepe kleur! Top hoor!

1 like

EĆ©ntje uit de oude doosā€¦ Ik begin te denken dat ik deze moet laten gaan om eens een moderne hi-beat te proberen :ok_hand:

22 likes

Ik vind hem prachtig, maar ja wat is het 44mm? Veel te groot voor mijā€¦

1 like

43,5mm

16 likes

Prachtig ding. Voor mij te groot helaas. Ik zou toch even nadenken voordat je hem weg doet.

1 like

Laten gaan, whyyyyy :grimacing:
Deze is echt zo bizar tof, alleen de GMT ring al :scream:

2 likes

Je brengt me op ideeƫn met de keuze van de belichting. :wink:

Zeker als de zonsondergang meewerkt.

15 likes

Ik denk er al een tijdje even over na :wink:

2 likes

Het is een super horloge, maar er zijn nog super horloges in het universum (de meeste GS :wink: )

4 likes

Even een iets grofstoffelijker eend in de bijtā€¦ :slight_smile:ļø
Inmiddels alweer op een Bulang & Sons en daarmee een heerlijk comfortabele en stabiele combinatie.

22 likes

HĆ©, als we nu toch met liefhebbers van GS bezig zijn, mag ik jullie dan ook een dilemma voorleggen?

Zoals velen hier weten heb ik een SBGV239:

Nu zou ik graag nog een GS toevoegen aan de verzameling, en dan graag een iets sportievere. Ik twijfel daarbij tussen drie modellen:

De SBGV245. Deze is 40mm, heeft lume, is 200m WR en heeft een sterkere bescherming tegen anti-magnetisme dan de minimumnorm die meestal wordt aangehouden. Het is dus echt een dagelijkse beater die altijd en overal werkt.
66427136_145971183138384_4635479072256584535_n

De SBGN005 / 003 GMT Quartz. Bij deze twee twijfel ik tussen blauw en zwart, maar daā€™s een detail. Wederom voorzien van lume, maar dit keer maar 100m WR en met GMT functie. Ik neig naar zwart, maar hier is de blauwe:
7e8e674dbf0f85086f07e77a0a12f701

Mijn liefde voor driehanders zegt me dat de 245 de gedoodverfde keuze is, maar het iets rankere formaat van de GMT en het feit dat dit een unieke look in de verzameling zou zijn doen mij twijfelen. Aan de andere kant is de 245 goedkoper, maar heeft hij een meer eigen gezicht. De GMT doet aan, eh, andere GMTā€™s denken. :slight_smile:

Ook is het feit dat de plaat van de 245 een kleur heeft die ik nog niet heb samen met de fantastische borsteling van de bezel een dingetje.

Wat zouden jullie toevoegen?

10 likes

De gmt in zwarte uitvoering.
Als ik een foto van de 245 zie, heb ik altijd het gevoel dat het een zwart/wit foto is.

1 like