Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Hahahaha… Dat maakt 'm in mijn ogen nu juist aantrekkelijk. Het is een totale onder-de-radar verschijning, met stiekem verschrikkelijk stoere specs en een brute hoekige kast.

Maar ja:

Het blijft een retemooi ding als je er zo vol-scherm naar zit te kijken.

9 likes

De SBGV245, omdat hij gewoon een eigen smoel heeft en de afwerking subliem is bij deze. De 005 is ook fenominaal, maar de 245 heeft iets… ik zou hem dan wel met stalen band kopen. Ook al is hij een goeie banden swappert. Maaaar, die blauwe dial is ook wel errrug mooi.
245! De 005 heeft te veel drukte naar mijn mening, die bezel, veel geglim van de markers enz. De 245 is gewoon strakker.

4 likes

De GMT, in het blauw. Die zag ik in het echt en dat is echt een heel mooi horloge.

1 like

Ik zou in uw geval voor de SBGV245 gaan, eigenlijk blijkt dat ook uit uw tekst. De blauwe komt mijn inziens te dicht bij de blauwe die u al heeft. De 245 is aparter/uniek en een makkelijke banden swapper. Ik zou zelf ook altijd met stalen band kopen. Succes met de keuze!

1 like

Ik vindt het best een lastige keuze.

Beiden gezien, beiden in handen en op de pols gehad zelfs.

Wat me direct doet beseffen dat ik je nog mijn gedachten over de sbgv245 zou laten weten. Shame on me.

De sbgn gmt is werkelijk prachtig. Persoonlijk ben ik echter niet zo van de “drukke” bezel. Vandaar dat ikzelf op de sbgn009 uitkwam.

Was die er niet geweest, dan was denk ik de sbgv het wel geworden.

Dat grijs is op foto’s echt niet mooi vergeleken met het echie. De kastvorm is in werkelijkheid minder “bonkig” dan op foto’s. Het is echt wel een toppie anders dan een “doorsnee” GS. En lume… :slight_smile:

Voor mij bleef de scepsis wel dat hij er niet op staal is en de bijgepaste stalen banden die je tegenkomt zijn het in mijn optiek allemaal nét niet, maar dat is dan ook het enige. :slight_smile:

Los van dat, je hebt al een blauwe…

Dus… Lastig… :sweat_smile:

Just my 2 cents

3 likes

De sbgv245.
Wat een stoere gs is dat.

4 likes

Ik zou denk ik voor de 245 gaan. Ik zeg dat terwijl ik de GMT zelf heb. Ik denk dat de 245 echter beter in jouw collectie past en misschien ook wel beter bij jou.

De GMT is echter ook geweldig. Draagt heerlijk ook. Fout kun je niet kiezen dus.

2 likes

De 245. Want:

11 likes

Die dus

Hoewel ik een zwak heb voor GMT’s vind ik deze iets te veel “Explorer”, de variant met gele accent (sorry ik ben niet zo thuis in de catalogus) heeft in elk geval wat meer eigen smoel daardoor.

2 likes

Absoluut de 245, de lijnen zijn echt heel erg mooi.
image

9 likes

Voor mij op zeker de 245 ! Clean, simpel maar genoeg wrist presence en een in mijn ogen rustiger horloge om dagelijks te dragen…

2 likes

Vierde optie! :smiley:
SBGX091… wegens datumloos :slight_smile:

Dat gezegd zijnde ik heb dus de GMT eergisteren gezien bij de “dealer” en potverpollepappie, die is mooi! Erg diepe kleur van de dial, veel uitgesprokener karakter als op de fotos.

23 likes

O boy, deze is erg mooi😍. @Fate_Amenable_To_Change ik zou de 245 nemen lekker switchen tussen grijs en blauw.

3 likes

Het zijn allebei fantastische en interessante horloges met hun eigen karakters, waarbij de SBGV245 minder nodig heeft om toch gemakkelijk de competitie aan te kunnen gaan. Ook voor de langere termijn overigens en mede daarom misschien een goede keuze voor jou Chris?

3 likes

Zeg mannen, zelf bezit ik (nog niet) een Grand Seiko.
Ben bang dat dat een kwestie van tijd is. @koetsjh meldde het al: vroeger of later moet ik er aan geloven.
Heb er intussen veel omgehad en kunnen bepotelen :sunglasses:
Wat zijn ze mooi (de meeste :wink:)
@TimeLapse, @edbro, @Tempus_Fugit en @koetsjh durfden het aan mij voor enkele minuten, uren weg te laten dromen met Japanse perfectie aan de pols.
Hebben mijn verwijtend blikken ook getrotseerd bij het teruggeven.
Weet intussen behoorlijk goed welke modellen in de top 5 staan, maar enkel en alleen op basis van plaatjes.
Van de naamgeving/modeltypering wordt ik persoonlijk echt niet zen.

Volgende idee lanceer ik bij deze:
Zal ik eens proberen een digitale poster te maken met modelnamen, bijnamen, foto’s en modeljaar van de lijnen die momenteel bestaan?
Ik ben handig met photoshop/lightroom en bewerken van fotos.
De catalogus die ik bezit en de parate kennis bij de contribuanten van dit topic zouden toch een mooie basis kunnen vormen voor dit idee?

Dit is een eerste grove gedachte, dus nog geen uitgewerkt plan.

Maar laten we maar eens beginnen met polsen.
Als het aanslaat en gewenst is, kunnen we misschien in kleine bezetting aan de slag.

De digitale output is natuurlijk ook te printen en uit te draaien als foto poster.

Heb beeldmateriaal nodig etc etc etc

Wie helpt mij even met een poll?

8 likes

Ik zou alleen de horloges doen…:roll_eyes: Je moet ze ook alles leren.

Met de poll, ben ik ook net bekend.

Maar verder… Leuk initiatief Frank!

Wellicht eerst een poster van wat er zoal op HF op GS gebied rondzingt? Met ander woorden, die momenteel actief en in bezit zijn?

3 likes

Is die nog te koop dan ? Dacht dat deze al niet meer verkrijgbaar waren ??

1 like

Online zeker nog verkrijgbaar… En al zeker in SBGX291 versie. :+1:

1 like

Hij is prachtig, zit in de lijn van de 245 maar deze is inderdaad wat spannender :+1:t2::ok_hand:t2:

1 like

Des te langer ik naar deze kijk, des te zotter ik ervan word…

4520-7000 hi beat time only handopwinder met casediameter 37,5mm… Plaatje van thegrandseikoguy.com:

Wat denken jullie :).

4 likes