Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Dit is een explorer-killer. Als je deze naast mekaar legt en je kiest alsnog de 214270, doe je t alleen voor het kroontje.

3 likes

Heel mooi! Ook gefeliciteerd!

1 like

Opvallend hoe jij jouw mening vaak formuleert als een algemeen feit. Jij VINDT dit, dat is persoonlijk en prima.

Dit is ook een prachtige GS, maar op onderdelen is de Explorer beter (dunnere kast, Easylink, solidere band). Dat jij de Explorer saai vindt, doet daar niets aan af.

3 likes

Amen

1 like

Het lijkt me toch duidelijk dat zoā€™n reply een mening is? Hoef je toch niet per se voor iedere zin ā€œik vindā€ te zetten :wink: We zitten hier op een forum waar iedereen zomaar zā€™n mening aan het spuien is

1 like

Ah joh - ik houd van duidelijke teksten. Ook bedoeld om beetje discussie los te maken. Opvallend dat dit je zo stoort.

1 like

Het zat ā€˜m voor mij in dit stukje tekst. Ik denk dat veel Explorer dragers juist geen Rolex-shiners zijn. Dan kun je veel beter een 114060 dragen.

2 likes

Dit pareltje stuurt Gerald Donovan mij net doorā€¦ Het is het volledige plaatje van de macro die hij net op Instagram postteā€¦
Een 61GS die in geen enkele cataloog noch dealer bulletin vermeld wordtā€¦

5 likes

Dat is helemaal waar.

Jarenlang een Explorer gehad. Een geweldig horloge. Geeft een heel ander gevoel dan een GS. Meer toolwatch, vooral vanwege totaal ander polijstwerk.

Leg ik ze naast elkaar, dan is het best lastig kiezen. Je kunt ze ook best naast elkaar hebben. De band van de Rolex wint het nipt, vooral door de Easylink. Verder is die van de GS ook heel goed gemaakt. Verder is de GS voor mij specialer vanwege de wijzerplaat, lange markers en natuurlijk de afwerking. Die is op GS niveau en dat is niet mis.

De dikte van de GS is op papier misschien een interessant verschil, aan de pols totaal niet. Valt door de bouw helemaal weg.

Groot voordeel van de GS is voor mij wel dat hij qua merk volledig ā€˜under the radarā€™ is. Met een Rolex kun je ongewild een heel ander statement maken. Voor mij werkt het Rolex imago, mede gezien een deel van het publiek dat ermee loopt of wil lopen, als een nadeel.

6 likes

De volgende zou een groene moeten zijnā€¦:drooling_face:

22 likes

Tja, daar kan ik me best iets bij voorstellen. Groen is best mooi.

2 likes

Een binnenhuisarchitect zei ooit tegen mij: ā€œGroen kost poenā€. Daarmee bedoelend dat zodra je iets groens selecteert, je er niet meer vanaf raakt omdat mensen uiteindelijk toch voor minder uitgesproken kleuren gaan. Dus ja, koop hem als je hem mooi vindt en wilt houden. Maar mocht je hem ooit kwijt willen dan zal het niet de snelst verkochte zijn. Aan de andere kant, als er een andere groen-liefhebber isā€¦

3 likes

Gaaf hoor - welk model is dit?

2 likes

Volgende? :joy:
Had jij niet pas een nieuwe aanwinst in ontvangst genomen?
Nu ik moet niet veel zeggen ik plan er ook altijd 2 op voorhand :joy::lion::+1:

3 likes

Eens hoor. Maar ik zeg niet dat alle Rolex eigenaren patsers zijn. Toch kunnen zij het merk nog steeds belangrijk vinden. Of - wat voor mij toch wel meespeelt - de waardevastheid.

2 likes

Wat me opvalt is dat de posts hier meestal nieuwe GSā€™en zijn (op een paar uitzonderingen na)ā€¦ En redelijk wat 9Fā€™sā€¦
Daarom de vraagā€¦
Sinds wanneer kennen jullie het merk?
En sinds wanneer zijn jullie erdoor gebeten?

2 likes

Ik heb nooit een gelukkige hand als het gaat om financieel de juiste keuzes maken op horlogegebied. Waarschijnlijk omdat ik gewoon enkel mijn eigen wensen volg, niet lettend op de verkoopwaarde. Dus dit kan er ook nog wel bij :wink:.

SBGH 261

:grin:
Voorlopig is zoiets er nog niet hoor. Maar er is altijd een lijstjeā€¦ (lastig te vinden ook. Ik zie er enkel Ć©Ć©n in Japan en Ć©Ć©n in China.

3 likes

Sinds ik hier rondhang vrees ik. Het sprak me meteen aan. Ik heb er ook al heel wat gehad.

2 likes

Nou mijn groene Rolex was mijn beste deal tot nu toe. 2 jaar intens van genoten en met een flinke premie verkocht. Mijn motto: groen, altijd doen!

6 likes

Als ze die eens in een iets grotere maat haddenā€¦dat groen is erg mooi.

1 like