Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Eens lol maar het gaat om het idee!
Als dat horloge niet zo aan de prijs was had ik hem meteen gekocht.

Mooier dan de 60th anni imho.

2 likes

Absoluut want die heb ik ook gepast. Te druk en teveel kleuren.

1 like

Voor mij nog steeds de mooiste (sorry jongens):

16 likes

En volkomen terecht. :ok_hand:

1 like

Wooaah…, soms schrik ik er zelf van.
image

Hier nog een geleend plaatje van het net. Wat vinden jullie van de SBGC’s? Zijn er hier nog?

4 likes

In natuurlijk licht is de sbga373 zo bloedmooi. De blauwesecondewijzer :heart_eyes:

15 likes

Misschien moet ik de mijne, tot ik tijd heb om leer te kopen, ook maar op staal zetten.

Zijn er nog tutorials voor de onhandige medemens…

Uit het recente archief:

11 likes

Mijn sbga103 heeft ook een blauwe secondewijzer. Maar mijn sbga001 gewoon een zilveren. En alhoewel ik het blauw op zich een mooi accent vind, vind ik het wel afleiden. Als je je wilt focussen op de tijd, dan vind ik een zilveren secondewijzer beter. Maar een blauwe is wel mooi natuurlijk…

2 likes

Koop zo’n bergeon pincet ding. Heb ik ook gedaan en zelfs met zo’n ding is het al lastig, laat staan zonder…

Je kunt ze voor iets van 130 euro op ebay kopen

1 like

Inderdaad, die banden zitten zo superstrak. Maar… Plakband, modelbouwtape, een zachte ondergrond en rustig werken… :slight_smile:

Dan kan het na een half uur zijn dat de band netjes op zijn plek schiet.

Oh, en vergeet je leesbril niet. :grin:

1 like

Heel veel tape. :smile:

2 likes

:joy:

1 like

Dat lijkt me een top idee.

Nato… :joy::joy::joy::sob:

2 likes

Prachtig. Toch weer een compleet andere verschijning met die kast als mijn Snowflake. En blauwe secondewijzer altijd +1!

2 likes

Rechte staafje van een Bergeon tool in de lugholes vanaf de zijkant steken. Losse kant even vasthouden en dan de andere kant losmaken.

Duurt ongever 2 minuten om van staal naar rubber te gaan en 3 minuten andersom.

2 likes

Maar doe het heeeeel voorzichtig, want dat ene krasje op de zijkant zit altijd in het zicht. Vanuit de binnenkant een krasje baal je ook van, maar dat zie je in normaal gebruik niet.

En de stalen endlinks zaten bij mijn sbga001 zo ‘pas’ dat ik ze denk ik zonder bergeon pincet er niet uit had gekregen. Je kunt ze niet scheef wrikken.

3 likes

Vandaag mijn nieuwe SBGV225 opgehaald. Prachtig horloge :heart_eyes:. Nu in het donker een diep donkerblauwe kleur, erg mooi. Benieuwd hoe het morgen is met meer licht.

18 likes

:ok_hand:

2 likes

Prachtig! Dat wordt genieten morgen.

2 likes