Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Sinds gisterenavond ben ik ook de trotse bezitter van een GS. Heb het horloge overgenomen van @Tempus_Fugit en is gisteren overgekomen via mijn dochter uit Amsterdam. Lees hier al een tijdje mee en was toch wel verbaasd over het enthousiasme hier in dit topic. Beetje verdiept in de materie en een GS overgenomen van een zeer gewaardeerd forumlid. Had eigenlijk een beetje schrik of het wel iets voor mij zou zijn. Maar, het onvermijdelijke is gebeurd en als een blok gevallen voor dit horloge. De afwerking, de manier waarom die secondenwijzer loopt, het kunnen bezichtigen van het uurwerk, de band
 Het enige mindere aan dit horloge vind ik wel dat er geen “quick-set” datum functie op zit (of nog niet gevonden).

Hierbij alvast een foto, het subtiele blauw van de wijzerplaat is bijzonder moeilijk te fotograferen.

17 likes

Mooi! Maar die quickset zit er zeker op. De kroon 2 klikjes uit en draaien maar (niet tussen 21.00 en 03.00).

Ik heb hem vorig jaar omgehad en vond het een heel mooi horloge, alleen ik vond titanium te licht. Gefeliciteerd met de aanschaf en welkom bij de GS (en spring drive) club!

2 likes

Prachtige GS. Gefeliciteerd!

1 like

Bedankt, in tussentijd gevonden. Ik heb persoonlijk een zwak voor titanium. Zeer licht en toch wel prima krasbestendig.

1 like

Is mijn eerste GS, maar ken mezelf, zal zeker niet de laatste zijn. Mijn oog al laten vallen op een Snowflake, of misschien een van die Amerikaanse Season collectie. Zullen zien, momenteel genieten van mijn nieuwste aankoop
 :+1:

2 likes

Prachtig!

Ik heb hem ook overwogen en mogen bezichtigen.

Gefeliciteerd!

Welkom bij de club. :wink:

2 likes

Prachtig. Veel plezier ermee.

Toch maar weer gewisseld naar deze.

14 likes

Die kasten van de season collectie zijn gelijk aan deze in elk geval. De snowflake is heel anders, groter. Maar heeft wel hele mooie scheef aflopende zijkanten. Net als mijn SBGA001 (stalen kast met champagne wijzerplaat).

2 likes

Prachtige GS! Het titanium draagt er fijn vind ik ook. De Snowflake is altijd een goed idee, ik ben er nog steeds weg van :heart_eyes:

2 likes

Gefeliciteerd met deze aankoop. Prachtige GS. Veel draagplezier.

1 like

Een dikke, vette proficiat, ik had ook erg zin in dit horloge maar door omstandigheden heb ik het niet kunnen kopen. Ben oprecht blij voor u!
Een nieuwe GS wereld heeft zich geopend. Ik was een paar jaar terug een grote R fan maar ben nu helemaal GS, met een 5 tal in bezit ondertussen waarvan 4 SD. Ik begrijp je opmerking over de secondewijzer dan ook volkomen. Het is zonder twijfel een unieke eigenschap welke me nog steeds erg blij maakt.

3 likes

Snap niet dat er nog eentje in het blauwe deel hier staat
 vandaag weer een dagje GS gmt gedaan :heart_eyes:

7 likes

Ik ook niet eerlijk gezegd
 :wink:

1 like

Bedankt, is echt een nieuwe wereld die voor me opengaat. Ben ook R fan maar, wou het eerst niet geloven, GS is van een ander niveau. Alles rond het horloge klopt gewoon. Het is ook een horloge met 100 gezichten, al die schakeringen blauw, super! Ben er super blij mee. Deze zomer zit in in Chicago en New York en hoop daar eentje van de Seasons collectie te kunnen oppikken.
`

1 like

Als je dat lukt ga je hier een heel aantal leden toch een beetje jaloers maken, inc. mezelf.
De ‘spring’ en ‘winter’ zijn echt hebbedingetjes en ik vind het zo zonde dat we die hier in de EU niet kunnen kopen.
Hopelijk lukt het je en maak je ons blij met een paar mooie foto’s. :smile:

3 likes

Ik ben een sg fan, in bezit van de snowflake.
Maar deze link wil ik jullie niet te onthouden.
Ik durf die van mij niet te controleren
:thinking:

2 likes

All is well at my sbga103:

8 likes

Is it trying to prove that perfection does exist once more? :joy: Zeer fraai!

Ik heb jouw “ex” om de pols vandaag en de komende dagen. Erg content mee: zeer mooie maat, lekker dun en een zeer mooie zwart/grijze wijzerplaat. Snel blij, met een quartz :grin:

17 likes