Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Vind het er alleen helaas niet des seikos uitzien dat uurwerk. Dat vind ik wel jammer dan weer.

1 like

Amen. Het moet maar eens gedaan zijn met die limited editions voor de nog meer limited few.

1 like

Ik las het artikel over de SLGH002, en ik had ineens zo’n idee van “ik ga hem gewoon kopen”, en toen scrolde ik weer langs de prijs. $43.000…

Dit is ook wel een next level ding. De edelstenen vind ik niks, maar de wijzerplaat e.d. zijn wel heel speciaal:

3 likes

Ik heb er even een los topic van gemaakt omdat veel horlogeforum lezers ons GS only topic natuurlijk niet lezen. Zie het als missiewerk.

4 likes

Prachtig!

Denk niet dat er veel positieve reacties gaan komen. Technologisch en op afwerkingsniveau is Grand Seiko ver voor op verschillende “high-end” Zwitserse horlogemerken. Grote vraag is of horlogeliefhebbers dat soort van geld willen uitgeven voor het luxe gedeelte van Seiko. Maarrrr, dat zal de toekomst uitwijzen.

En al die limited edities, hoeft dat nu echt?

1 like

Next level, ik weet het niet. Ik ga niet beweren dat het lelijk is, au contraire, maar het kon beter.
Vooral … ik hou niet van de combinatie van de eerder stoere GS44-stijl kast, en dat goud.
Een gouden kast mag voor mij wat eleganter zijn en moet blinken (het ongepolijste past dan wel weer bij de kast).
Old Skool, ik weet het, maar zo denk ik erover.

1 like

Correct, 37mm SBGW231

2 likes

Ik gok platina en de andere geel goud?

1 like

Haha. Niet aan platina gedacht.

1 like

En die met de donkerblauwe wijzerplaat is titanium. Daar lijkt me echt niets aan. Titanium met een leren band. Dat voel je niet meer om je pols…

Ik vind hem wel mooi overigens.

3 likes

Niks mis mee. Gewicht genoeg. Zelfs met titanium vouwsluiting. :wink:

9 likes

Oh ja, dat is waar. Ik had me niet bedacht dat ze al eerder titanium op leer hebben geleverd.

1 like

Niet Grand wel great als je het mij vraagt. Prachtig die nieuwe Presage modellen!

11 likes

Waar heb je die gevonden?

SRPE43J1 geeft gewoon 0 hits in Google

1 like

Er zijn ook mooie andere kleuren.

Ik kon op google ook niks vinden. Hier wel:

2 likes

Mooie dial alleen vind ik de cijfers storen, zou mooier zijn met alleen indexen

1 like

Wat wat wat ??

Er is een nieuw seizoen!

2 likes