Laat je(/een) Grand Seiko zien II

En wat vond jij ervan? Ik vind de case shape dus echt heel gaaf maar is het erg dressy of juist beetje semi sportief?

Ik vind hem behoorlijk dressy

Ik ook, die van @vierport, maar die is intussen verkocht. Ik vond hem geweldig en voelde de klik niet tegelijkertijd.

Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie Credor met het spring drive 7r88 uurwerk. Dat vind ik er mooier uitzien dan de toch wel grote gesloten plaat in de sbgy003. Maar Credors zijn in het algemeen een stuk minder mooi dan Grand Seiko. Ik heb er eentje gevonden met een zilveren 247 wijzerplaat die ik voor de juiste prijs zo zou kopen. Maar ja, onvindbaar.

4 likes

De Spring Drive Spring edition :ok_hand::ok_hand:

:point_up_2: Yep, zooo mooi :ok_hand::heart_eyes:

10 likes

Edit: Het zal een snowflake zijn op de foto van de shop in Aken. Die heeft een adviesprijs van 6000 euro in Duitsland, maar op de foto is de wijzerplaat niet goed te herkennen.

1 like

Nee, maar aan de kast te zien moet het wel. Het is een titanium kast met de juiste vorm. Geen Van Willigen daar… :disappointed_relieved:

Wow, wat een plaatje is dat :heart_eyes:!!

Vandaag weer de sbgw231 om. Een zonnetje om de pols:

24 likes

Pracht horloge.

2 likes

Oh man, die blijft bijna perfect. Blij dat ik hem heb.

4 likes

De SBGW231 had van mij nog steeds 1mm erbij mogen hebben. En ik had de platte standaard GS wijzers mooi gevonden denk ik. Ik denk daarom nog altijd wel eens aan de SBGA293, maar vind die met 40,2mm dan denk ik weer net te groot. Misschien moeten ik en @El_penumbra eens een vergelijkende meetup houden?

1 like

Dat is zeker wel aan te bevelen. De SBGA293 draagt namelijk helemaal niet groot.

1 like

OG 62GS, juli 1967

23 likes

:see_no_evil:

14 likes

Voor het zonnetje deze ook maar even een paar minuten om gedaan…

16 likes

Hi allemaal, ik heb even niet opgelet en ik zie dat bijna het complete assortiment GS Quartz verdwenen is op de officiële site incl mijn sbgv207. Heb ik iets gemist?

1 like

Ik snap ook niet dat er op de Nederlandse site nauwelijks meer iets staat. Op de Duitse site staat nog wel alles. Als je hier naartoe gaat kun je linksboven van land wisselen. De collecties verschillen per land. De sport collectie heeft in NL bijvoorbeeld maar 6 horloges en 16 in Duitsland:

Wilt dat dan zeggen dat sommige modellen enkel in die desbetreffende landen te koop zijn bij een AD. Ben geïnteresseerd in een SBGA211, komen niet voor op de Belgische en Nederlandse site van Grand Seiko maar wel op de Duitse.

Nee want bij Van Willegen in Den Haag hebben ze ook modellen liggen die niet op de NL site staan.

1 like

Waarom doe je die weg eigenlijk…? (Ik wsl een lange uitleg daarover over het hoofd gezien…)

1 like