Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ik heb dat ding net een week :grin:

Dit is de laatste keer dat ik het in dit topic en überhaupt in andere topics roep. Zoek je een (G)S?
Solojapan is je man. Geen enkele grijze dealer kan aan hem tippen, zowel qua prijs als leverbaarheid van lastig vindbare modellen.

3 likes

Dankje. Ik ga m zeker contacten. Ik las al prijzen van rond de 2500 euro bij m, dus dat is zeker een goede prijs.
Vorig jaar heb ik de laatste keer bij m besteld. Ik twijfelde nu even vanwege lock down Spanje…

1 like

16 likes

Ik gebruik mijn 20 jaar oude Classé CAP 80 versterker nog steeds naar volle tevredenheid :wink:!

2 likes

Snap ik!

Denk ook niet dat zo’n apparaat ooit echt gaat vervelen. Klonk destijds al top.

1 like

Godsammekrake dat ding is mooi in de zon.

Te groot, sorry. Afgekapte indices… Hmmmmm.

Als ik dat zo bekijk moet ik deze gewoon clean houden:

En als ik KS om wil hebben deze gewoon pakken:




Sorry, in dit topic. Maar je begrijpt m’n punt. :slight_smile: De Duitsers zijn erg goed in de KS, en Hammie mag ook mee doen ondanks de maat van het uurwerk ten opzichte van de kast. :slight_smile:

4 likes

Die Nomos :heart_eyes:

Verschillende mensen, verschillende smaken. Op de Nomos na hebben deze voor mij juist allemaal te kleine subseconds :slight_smile:

2 likes

Echt niet.

Het bovenste deel van de wijzerplaat is waar de nadruk op ligt en het onderste deel is nagenoeg “leeg”. Onbalans, ergo compleet RUK

Ja, maar dan op de achterkant, je hoeft die power reserve toch niet te zien als je het aanhebt ? Enkel wanneer het even gelegen heeft en je het terug gaat aandoen.

1 like

Vintage omega’s hebben dikwijls wel mooie KS …

Hahahahaha… Ach. Hier hebben we al eens een discussie over gehad. Ik weet niet meer of jij het was, maar er was een grafisch ontwerper die zich stoorde aan het GS ontwerp.

Ik citeer mijn vrouw maar weer eens: Gebalanceerd en harmonieus zijn niet per se het zelfde. :slight_smile:

Excuses voor de schmutzige alles, ik stap er zo de douche mee uit en geef er een veeg over met de hemdsmouw.

10 likes

Zooooo irritant…

5 likes

Wat bedoel je precies?

Dat GS op mijn kroon precies op de kop staat…

En het is een schroefkroon? :rofl::thinking:

Natuurlijk :slight_smile: maar dilemma, ga ik hem nu daarom los en vast draaien om te merken dan hij dan weer scheef zit etc. Waar je je al niet druk om kunt maken…

Wat vinden we van deze?

18 likes

Is de Calatrava niet ook kleiner dan de GS? Maakt het lege gedeelte in absolute zin ook kleiner, en daarmee wat minder opvallend.