Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Nu ben je voor het koor aan het preken. De power reserve hoort aan de achterkant. Dat moeten ze bij GS en Orient toch eens leren.

Vandaar mijn fanboi gezwijmel over de Eichi II. :slight_smile:

2 likes

Ik zocht net in google op 9s64, en toen voerde een link mij deze url:
https://www.grand-seiko.com/global-en/collections/all?calibre_code=9S27,9S63,9S86,9S85,9S68,9S66,9S65,9S64

Handig, je kunt dus alle huidige horloges in collectie met een bepaald uurwerk zo eenvoudig vinden, bijvoorbeeld alleen de 9s64 als je wilt:
https://www.grand-seiko.com/global-en/collections/all?calibre_code=9S64

Je kunt het uurwerk ook links aanvinken, maar normaliter kom je als je www.grandseiko.com intypt gelijk op de NL pagina, waar lang niet alles staat, dus dan zijn dit wel handige links voor de volledige collectie.

1 like

Dan zit je gewoon op de global site. Ook leuk maar daar staan de JDM modellen dan weer niet op.

1 like

De 9R31 heeft hem achterop:

1 like

Voorlopig durven ze dat alleen bij bepaalde handopwinders, volgens mij. (wat ook wel past bij de vorm en functie van handopwinders) Bij automaten mogen ze hem eigenlijk ook wel helemaal weglaten.

Poe hé. :heart_eyes:

6 likes

Nee, ik vind het erg handig om een power reserve op mijn automaat te hebben. Dan kan ik hem een paar dagen wegleggen (hij heeft 72 uur power reserve), en bekijken of hij nog een nachtje kan voordat ik hem 's ochtends om doe, of dat ik hem even bij moet winden zodat hij niet stil gaat staan voordat ik hem weer ga dragen.

3 likes

Precies dat. Erg handig, zeker met een gangreserve van 72 uur of meer.

10 likes

De enige juiste plaats voor de power reserve is wat mij betreft achteraan, zoals op de sbgy003. Sowieso heb ik geen boodschap aan power reserve of andere complicatie, die maken het horloge alleen maar dikker en duurder. Zoals gmt. Wat heeft iedereen toch met die gmt functie, I don’t get it.

Dan kunnen ze meteen de small seconds laten zakken en wordt de wijzerplaat minder druk.

2 likes

Op welke site vind je de JDM modellen dan wel?

1 like

Japanse website is dan het eerste wat in me op komt… :thinking::wink:

1 like

Euh ja…natuurlijk.

1 like

de japanse GS site:

Zeg maar een 37mm handopwinder met power reserve op de achterkant met deze layout:

10 likes

NEEEEEE!! :fearful:…niet doen!

3 likes

Bollocks :sunglasses:

1 like

Afblijven jij!

1 like

Liefhebbers, ik zou graag een sbgn003 willen kopen. De advertentie van de 005 heeft me genoeg getriggerd. Als iemand er 1 te koop weet/heeft hoor ik het graag

3 likes

@Zulu?

1 like