Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Wel 19mm, dus een voorraad 20mm bandjes zal je niet helpen met swappen! Ik houd hem op de originele.

1 like

Jongens ik twijfel, ik heb €4200 en wel dus waarschijnlijk een Grand Seiko kopen.

De twee waar ik nu tussen twijfel zijn de SBGA375 en de SBGM221.
Wat denken jullie en hebben jullie nog andere modellen waar ik naar moet kijken?

Plaatjes ter illustratie

5 likes

Het geld brandt in je zak!

Ik vind het wel twee hele verschillende horloges. Leer vs staal. GMT vs alleen datum. Het grootste verschil is de kast. De SBGM221 is uit de elegance lijn, rond en bollig. De SBGA375 is een 44GS kast, dus met vlakken en facetten. Je moet ze echt beide zien. En het is boxed crystal vs een metalen bezel. En let op de dikte van de SBGM221, de GMT uurwerken zijn niet de dunste.

Het Spring Drive uurwerk van de SBGA375 is natuurlijk wel heel bijzonder, vind ik. Ik heb twee Spring Drives, en die lopen super nauwkeurig en de secondewijzer glijdt over je wijzerplaat. Uniek.

Beide horloges zijn niet mijn favoriete GS, maar ieders smaak is anders natuurlijk. Beide zijn mooi.

De SBGM221 kan ook op staal en ziet er dan ook nog best goed uit vind ik:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=734624

4 likes

Ja, die band staat oké als je snel kijkt. Geborstelde band bij gepolijste kast en lugs is niet de juiste combi.

Maar ik ben het wel met je eens over de twee voorgestelde horloges. Die zijn heel verschillend op alle vlakken :joy:

1 like

Beiden heel mooi, maar als bezitter van de sbga375 kan ik je vertellen dat dit horloge mijn favoriet is.

2 likes

Bedankt voor je informatieve reactie. Het zijn zeker twee uitersten bijna. Waarom dan toch deze vergelijking? Omdat ik beiden karakters juist iets vind hebben. De kast van de SBGA375 is met zijn scherpe kast iets heel bijzonders en is wat meer opvallend wat weer in contrast is met de relatief rustige wijzerplaat. Ik vind de SBGM221 op staal niet echt staan op staal alleen is het dilemma dan dat ik leer fijner vind drager vaak maar dat als dagelijks horloge dit voor bijvoorbeeld de zomer maanden niet zo praktisch is.

Deze horloges zijn zo verschillend dat niemand je kan helpen volgens mij. Met de toelichting van amusicar van de verschillen denk ik dat je weet waar je op moet letten. Succes met de keuze.

1 like

Dan maar nog een plaatje met mijn zeer beperkte foto vaardigheid

7 likes

Sinds vandaag ook lid van het quartz-kamp. Wederom heeft GS zich uitgeleefd op de details. Fijne kleine driehoekjes boven de indices, de lichtere band tussen de 3 en de 9 als dagaanduiding.
Ten opzichte van de foto’s op internet valt het me op dat de lume overdag slechts minimaal opvalt. Op de foto’s leek het meer duidelijk zichtbare blokjes. In het echt dus niet.
Als jullie m een keer ergens live kunnen zien, zeer zeker eens bekijken.

7 likes

Zou gewoon een sbgh205 kopen… bij mij :face_with_hand_over_mouth::innocent:
Prachtige Iwate wijzerplaat.
Hi-beat uurwerk
En is ook prima te combineren met leren band.

7 likes

Ook een hele goede keuze! Vooral de wijzerplaat vind ik heel prachtig. Keuzes in GS is bijna onmogelijk. Ze zijn allemaal prachtig!

Koop die SBGA375 maar, het is ‘het’ horloge als daily.

2 likes

Een Spring Drive biedt in mijn ogen wel een ultime combinatie van nauwkeurigheid en toch een mechanisch uurwerk. De glijdende secondenwijzer blijft prachtig om naar te kijken.

3 likes

Is een Sbga373 niks voor jou? Beste van de abga375 (spring drive & een champagne dial) :rofl:


10 likes

Wie weet! Ik sta altijd open voor een suggestie😉

Gaat ie weg?!

1 like

Haha nee weg gaat ie niet :wink: meer een suggestie!

2 likes

ik zou zelf voor de SBG375 gaan.

2 likes

De 375 lijkt tot nu toe ook de winnaar

Bedankt voor de suggestie. Ik denk dat de donkere plaat beter gaat passen bij mij maar beiden blijven prachtig.

2 likes