Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Nu nog een sportmodel van GS erbij voor tijdens het racen :wink:?

2 likes

Beter goed gejat dan slecht bedacht :raised_hands:

Hier een middagwisseltje.

16 likes

Ziet er ook goed uit deze combi met lederen band.
Met metalen band ook.

1 like

Als antwoord op jouw eerdere vraag, ik had nog een foto voor de band en de lugbreedte:

11 likes

Ik vind t een fraaie metalen band.

1 like

Absoluut. Wat mij betreft één van de mooiere banden die GS heeft.

1 like

Alleen een crime om een schakeltje te vervangen. :stuck_out_tongue_winking_eye::+1:

1 like

Ha, ja, dat wel. Een stuk of zeven stukkies per schakel. Leuke Meccano doos.:wink:

2 likes

Mooi in het zonnetje… :slightly_smiling_face:

10 likes

Sorry, maar ik vind dit wel een klein beetje vergezocht. Hoeveel variatie kun je nog maken met een dresser met minutenstreepjes en rechte uurmarkers? Ik kan ook wel een vintage Tissot vinden die hier op lijkt.
Ik vind er nog best veel verschillen in zitten. De lugvorm is duidelijk anders, de bezel van de Patek is vlakker en hij heeft geen dubbele markers op de kwadranten. :thinking:

3 likes

En niet te vergeten het belangrijkste, de indexen hebben echt een andere vorm en manier van polijsten!

1 like

Geeft niet.

Ik zie veel overeenkomsten en ook wat verschillen inderdaad. Maar ik blijf er blij mee, daar niet van.

2 likes

Wat lente sferen met een andere band.

En “gewoon” aan het werk.

5 likes

Realiseer me nu dat je deze GS zelf ook hebt, had ik even niet op m’n netvlies :sweat_smile:
Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken dat je met een Calatrava-hommage rondloopt, binnen dit genre vind ik het een heel ander horloge. :sunglasses:

4 likes

:grin:
Geen zorgen. Het is een werkelijk prachtig horloge.

3 likes

Toch nog maar eens een fototje op de nato :raised_hands:

3 likes

Sorry Maarten, maar dat vind ik echt te groot. Zeker met zo’n nato die ook nog eens dik uitsteekt aan beide kanten. Op een eenvoudige leren band, of een mesh band, een bandje dat vanaf de lugs recht naar beneden gaat, zou het misschien nog passen. Maar zo is het echt te. Vind ik dan.

5 likes

Ik zal mijn polsen eens wat gaan trainen :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik vind het een prachtig horloge, maar heb het zelf nooit durven kopen omdat mijn polsen niet al te dik zijn. Ik heb gemerkt dat sommige horloges een stuk draagbaarder worden met de juiste band. Ik denk dat dat een eenvoudiger weg is dan je polsen te gaan trainen :slight_smile:

1 like