Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Vandaag bij de Amerikaanse begraafplaats in Normandie, Corville Sur Mer. Was een bijzonder indrukwekkende dag


16 likes

Prachtig

Erg indrukwekkend inderdaad. Jammer dat het de laatste decennia steeds meer tot een toeristische attractie verworden is, in plaats van dat het een gedenkwaardige streek is gebleven.

1 like

GeĆÆnspireerd door GS meeting, vandaag eens op leer:

18 likes


27 likes

Wauw! Erg mooi. Welke is dit?

1 like

Boef. Je doet het eromā€¦
Op deze manier blijft die bij mij bovenaan staan. Erg gaaf.

2 likes

Sorry Hansā€¦:joy:

1 like
5 likes

sbgh022

1 like

Kenden jullie deze al?

Imperial VFA!!
4580-7020
De eer kwam dus toe aan Daini.

11 likes

Echt een knaller deze! :heart_eyes:

2 likes

Nee zegt me niks, maar speciaal verhaal erachter?

Een beetje off-topic.
Ik weet niet meer met wie, maar vorige week kwamen we van GS ook weer op Credor. Met name over de over-the-top modellen als het gaat om Springdrive squeletons, etc. Wat het dan net niet meer was, zeker niet gezien de prijzen die daarvoor gelden. Behalve dan natuurlijk de wat bekendere Credor Eichii II

Op het GS-event van vorig jaar in Amsterdam heb ik die even om de pols mogen hebben en was vreselijk onder de indruk. Hoewel op het eerste gezicht wat saai, tot je wat verder gaat kijken en het model eens op je laat inwerken. Maar, hoewel vreselijk boven budget en daarom voor mij niet acceptabel, toch wel wat in de ā€œbegrijpbareā€ categorie Vacheron en GlashĆ¼tte Original prijzen, om maar wat te noemen. :confused:

Na al het GS geweld van afgelopen weekend is ook Credor vuurtje redelijk onverwacht als een mogelijke aanvulling naast de SBGR305 toch behoorlijk aangewakkerd omdat ik ook vanwege de fotoā€™s en het enthousiasme van onze @SybrenAnne daar toch wel van gecharmeerd geraakt ben. Dusā€¦ maar eens gaan kijken naar vintage Credors op ondere anderen Chrono.

Wat ik in mijn naĆÆviteit niet meer op mijn netvlies had is dat Credor zoveel meer moois heeft. Nooit bij stilgestaan dat er ook nog iets bestaat als Credor.com.

Tsja, dat had ik niet moeten doen. :sweat_smile:

Bij mijn zoektocht kwam ik dit tegenā€¦ :drooling_face:

Oeioeioeiā€¦ Titanium, het fameuze 8x nog wat quartz uurwerkā€¦ Dat dan weer wel. En ook de prijs van een stevige GS quartz. Maar tochā€¦ als ik alles bij elkaar reken niet veel duurder dan de SBGN009 serie.

De Credor GCAR055.

En dit, het model spreekt me minder aan, maar toch:

Kenmerk van de toch wat understated uitbundigheid van Credor zijn de wel volledig blauwe wijzers.

Los van het feit dat er wat controverse is over het Credor logo vond ik de uitleg daarover ook heel ā€œplausibelā€ :wink: Met dank aan Google vertalen. Mijn Japans is helaas niet goed genoeg:

ā€œCrete, dā€™Or = ā€œGolden nobleā€, de oorsprong van ā€œCredorā€, wordt uitgedrukt met het thema van de natuur. Dientengevolge werd het merkteken dat samenvloeide met de drie sterren die de hemel bereikten met het motief van het Chinese karakter ā€œbergā€ van ā€œKakeā€ beschouwd als het basistype.
Bovendien, om een gevoel van stabiliteit uit te drukken, werd de bodem van de berg naar links en rechts verlengd, het bovenste gedeelte was dun en het onderste gedeelte was dikker om het scherper te maken. Het embleem werd gecreĆ«erd door ze te verbinden met zachte rondingen om de zachtheid en rijkdom van goud uit te drukken.ā€

11 likes

Hallo beste GS fans,

Ik ben al een tijdje aan het nadenken over de volgende GS (ik heb momenteel een sbgv225 blauwe quartz).

EĆ©n van de modellen die ik overweeg is de SBGA373 t.t.z. springdrive, 44GS geĆÆnspireerde case en champagne kleurige wijzerplaat.

Hier is ie:
https://timeandtidewatches.com/hands-on-grand-seiko-spring-drive-sbga373-and-sbga375-blue-and-champagne-dials-added-to-the-family/

Toen zag ik dat er ook iets gelijkaardig in quartz bestaat (wat me goed zou uitkomen, moet ik minder lang sparen), de SBGV2205

Maar ā€¦ weet iemand van jullie of de kleur van de wijzerplaat dezelfde is voor beide modellen ? Op de springdrive lijkt de kleur me warmer, maar dit kan liggen aan de foto zelf natuurlijk ā€¦

Thanks !!!

4 likes

Bij mijn weten is de kleur hetzelfde, ik heb de springdrive overwogen toen ik zelf de SBGV205 had. Ik denk dat het echt de lichtinval, dan wel de fotograaf waardoor de tint anders lijkt.

17 likes

Wat denk je. :slight_smile:
Keizerlijk symbool bovenaan, Seiko logo onderaan.

1 like

Ok!
Vind je de springdrive de meerprijs waard ?

1 like

Mocht je je niet ergeren aan de power reserve op de wijzerplaat dan zou ik toch proberen iets langer te sparen (alles binnen de grenzen van de redelijkheid natuurlijk). Het heeft toch wat magisch die glijdende seconde wijzer.

2 likes