Laat je(/een) Grand Seiko zien II

De power reserve stoort me niet … bij deze. Vreemd maar op andere modellen wél :man_shrugging:t2:

1 like

Gelukkig dan :stuck_out_tongue: Het scheelt dat hij dezelfde kleur heeft als de rest van de wijzerplaat, valt ie toch wat minder op. Bij mij is het net een andere tint zwart dus zie je hem wat meer. (plaatje ter illustratie)

6 likes

Te druk man dat horloge, mijn OCD kan dat niet aan
:smiley:

2 likes

Geen idee?
Ter ere van, gelimiteerd op, uitgevoerd met xx uurwerk en enkel verkocht in Japan.
Dacht dat er wellicht een verhaal achter zat. Zal straks wel een keer Google raadplegen.

1 like

Wat Maarten zegt. :wink:

Al heb ik een andere keuze gemaakt richting de SBGN quartz.

Mooie bijdrage!
Credor verdient het wel om op het spoor parallel aan Grand Seiko te komen wat aandacht betreft.

Heb ook even rondgeschuimd op Credor websites en daarna ook de valuta-omreken-tool gebruikt…dat had ik niet moeten doen :expressionless:

3 likes

:joy:

Nee, de oudere model gaat nog wel, maar die zijn jammer genoeg nogal klein. 34-35mm… Da’s op mijn polsjes wat aan de kleine kant.

De modellen die ik noemde zijn pakweg tussen de (EDIT) 2100 - 3600 inclusief invoer.

1 like

Horloge van de keizer van Japan.
Onduidelijk hoeveel er gemaakt zouden zijn maar waarschijnlijk op 1 hand te tellen.

Ik moet ook nog eens duchtig googelen maar dat heb ik al gevonden ;).

2 likes

Ze maken erg mooie dingen, maar het is wel een beetje een merk van extremen. Zie bijgaande wat van de meer uitbundige (om het dan maar wat vriendelijk te houden) creaties :joy:


image
edit: @decraew, mocht je die van mij al te druk vinden :wink:

2 likes

Moet zeggen dat ik niet zo’n super groot fan was van de GS duikers. Maar dit model ben ik toch wel steeds meer gaan waarderen, erg mooi!

Ja, die zijn echt over-the-top… Ook in de categorie Tonnen aan euro’s… :scream: En levertijden van pakweg een jaar of vier. :grimacing:

Ik heb mijn vrouw gevraagd of ze het goed vindt te gaan verhuizen, ik heb nog wat dozen over om in te slapen, de auto te verkopen, etc… Helaas, maakte geen indruk.

2 likes

Ik vind Credor een veel minder duidelijk merk. Meer Aziatische stijl, rommeliger. Misschien her en der een pareltje, maar het is mijn smaak in het algemeen niet. Bij Credor spreekt 90% me niet aan, en 10% wel. Bij Grand Seiko is dat andersom, 90% spreekt me wel aan en 10% niet.

6 likes

Make me unsee those !!!
:persevere:

Denk dat daar de crux zit.
Je ziet het ook een beetje bij Campanola van Citizen.
Enkele parels, maar ook elementen in vormgeving die wat moeilijker te doorgronden zijn.
Technisch gezien dan wel helemaal ok.
Verfijning ook… Maar… Anders

Ik weet niet waarom, maar binnen Grand Seiko hebben ze lijken ze ook twee stijlen te hebben. De ingetogen ontwerpen die je vooral bij de quartz en high-beat modellen ziet en het tegenovergestelde in bijvoorbeeld veel van de Spring Drive chronografen.

Als fan van de eerste stijl heb ik nog als wens dat ze ooit een mooie mechanische GS chronograaf zullen maken. Misschien een beetje in de stijl van oude Daytona’s en Heuer Carrera’s.

1 like

Precies dit!

Ook de vintage Credors vind ik vrijwel nooit mooi en ook niet de kwaliteitsuitstraling van GS hebben.

De Eichi is dan wel weer prachtig. Die hoort bij de 10% die ik wel mooi vind. Kunstwerk.

2 likes

Dan mag mijn GS niet ontbreken, mooie klok in al zijn eenvoud. Met de Credors hierboven(dat doen die in dit topic? :rofl:) heb ik helemaal niets. En ja, ik heb ze wel eens in mijn handen gehad.

11 likes

Mooi clean :ok_hand: Welke referentie is dit?

Hier een linkje naar de niet Seiko versie:

1 like

21 likes