Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Is zoiets nog verkrijgbaar?

1 like

Als je in Nederland via een juwelier wilt, volgens mij heeft Brunott in Rotterdam er nog één.

2 likes

Deze is mogelijk nog leuker dan de groene.

1 like

Opvallend dat die daar goedkoper is dan de reguliere blauwe Quartz GMT.

1 like

7 likes

Ja, dat viel me ook op. Al is dat volgens mij overal zo.

1 like

Die blauwe heeft dus niet hetzelfde uurwerk als de groene, Das niet erg maar wel jammer.

Zie je die logo’s bij de blauwe goed op de wijzerplaat of is dat vooral bij bepaalde lichtval?

1 like

De groene is een nog accurater quartz. 5 sec/jr en heeft een opgelegd logo reliëf in de wijzerplaat.

De blauwe heeft veel subtieler het quartz logo onder de plaat(!) en een prachtige subtiele blauwe sunburst die in zonlicht naar koningsblauw knalt.

2 likes

Tsja, ik heb de mijne 3 juli op de atoomklok goed gezet en tot op heden loopt hij binnen de standaard van de groene. Oftewel, nog geen afwijking. :slight_smile:

Je ziet het logo alleen bepaalde lichtinval, zie ook hierboven voor wat foto’s.

Het is in ieder geval heel subtiel.

1 like

Ik ga maar eens passen. Eens kijken hoe de middelste schakel valt op mijn dunne pols. Zit dan op 50mm

Ze hebben hetzelfde uurwerk, het verschil zit in de quartz die nog verfijnder is voor de groene variant en daardoor een nog hogere accuratesse heeft. De gouden ster op de dial met vijf punten staat voor 5 seconden als maximale afwijking op jaarbasis. Voor de blauwe variant is dat max 10 seconden per jaar.

2 likes

Exact

Zeg dat wel!

1 like

:slight_smile:

Of was het Grote Beer? :thinking:

Goed da’s er één voor de kenners van andere takken van sport.

Vanuit uurwerktechniek is het werkelijk een onovertroffen meesterwerk.

1 like

Zeker weten.

Ik ben aan het overwegen om er ook een aan te schaffen, de 009 (blauwe). Twijfel alleen wel over de dial. Met het quartz logo terugkomend alsof het een muurbehang is, ziet het er toch een beetje vreemd uit…. hoop in het echt een andere indruk te krijgen. Ik zal jouw foto’s nog eens goed bekijken :smisse: @koetsjh

2 likes

Het is echt totaal anders in het echt. De plaat is over het algemeen donker met een blauwe gloed. Alleen bij bepaalde lichtinval komt het logo naar voren en dan ook nog maar beperkt en heel subtiel.

Omdat fotos een indruk geven vanaf een afstand dat het horloge tegen je oog plakt is dat logo en zijn die details natuurlijk vele malen prominenter. Het vertekent enorm.

2 likes

Goed om te weten, dan is het een goede kanshebber voor een volgende graal…

2 likes

Op basis van de renders zou ik het horloge nooit kopen. Inderdaad een bloemetjes behang, die plaat.

Bij het eerste zicht in werkelijkheid was ik gelijk verkocht terwijl er toch heel wat andere GSsen op tafel lagen.

2 likes