Laat je(/een) Grand Seiko zien II

De foto van vier uur geleden met deze en witte GS is redelijk representatief.

1 like

Dank!

Ik ben bekend met de verschillen. Ik stond er alleen van te kijken dat de groene wel dat uurwerk heeft en de blauwe niet. Terwijl de reguliere blauwe ook nog duurder is dan deze limited

1 like

Die twijfel heb ik ook. Snap ook dat het las te beoordelen is als hij om je pols hangt.

De SBGX269 had ook zo’n ongelooflijke plaat.

2 likes

De bovenste is dat de sbgv225?

Think so!

1 like

Vind je niet dat er een verschil in afwerking is tussen de ā€œinstapā€ quartz GSen en de duurdere automaten/spring drives? Of heb je met de instap GS quartzen geen ervaring (dit is niet echt een instapper toch?)?

1 like

Dat is een hele tijd geleden dat ik die had. Maar ook de afwerking daarvan was buitengewoon goed.

2 likes

Ik denk dat mijn sbgn een soort instap gmt is. Qua afwerking is naar mijn bescheiden mening net zoveel aandacht besteedt dan aan mijn SBGR, die ik toch een tandje of wat hoger zou zetten.

1 like

De afwerking is in principe gelijk, maar bij prijsverschil zijn de details anders.

Denk hierbij aan de 5 vs 3 schakel band, diepte en textuur van de wijzerplaat en verzonken vs geprinte power reserve indicator op SD modellen,.

3 likes

Overigens kende ik deze niet, maar ook niet ā€œonaardigā€. De SBGA347.

sbga347_22b

8 likes

Lekker lumen op een SD… Zie je op zich al niet vaak en al helemaal deze niet!

SBGA147 met oude logo. Is trouwens een titanium horloge.
40mm.

1 like

Tijd voor het wonderlijke Spring Drive :ok_hand:

20 likes

Even een wristshot van zojuist, kantooromstandigheden.

Dit is zo’n beetje wat je ziet. Dus echt geen behangetje. :wink:

En met weer ander licht, diffuus zonlicht, bijna zwart.

20 likes

De groene is duurder dan de blauwe als het om listprijzen gaat. Scheelt 200 euro.

2 likes

Okay, dar komt dan door het uurwerk? Allebei een ā€˜speciale’ plaat en verder zijn ze identiek.

Nog steeds raar dat de 005 (reguliere blauwe) dan goedkoper is bij Brunot. Maar mooi voor de geĆÆnteresseerde natuurlijk!! :smiley:

1 like

Prachtig!!

De bezel lijkt heel smal bij deze.

1 like

Ze hebben in de verhoudingen ook best iets goed gedaan, want op zich op het eerste gezicht is de bezel juist best wel breed. Het is overigens wel allemaal in proportie. Deze heeft daardoor wel een wat meer dress-toolish karakter.

Even wat snelle fotootjes van wat diverse hoeken.

Maar goed, houdt wel in gedachten dat van zo dichtbij het allemaal wel weer vertekent.

12 likes

Het is inderdaad erg geraffineerd gedaan, nice!

2 likes

De laagste prijs die ik voor de groene kan vinden is 3300, voor de blauwe 2400. Indien te vinden voor schappelijkere prijzen, houd ik mij aanbevolen :wink:

2 likes

Dank voor de mooie foto’s maar ik bedoelde de bezel van de spring drive hierboven. De sbga347.

1 like