Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Ha, Ik zag het ook net. :wink:

Ik ben het met je eens. Ik heb hem in het echie mogen aanschouwen, en ja, die bezel is inderdaad best smal.

1 like

Hij is erg mooi maar een witte plaat lijkt al groter, en zo helemaal.

1 like

Hah, nu haal ik alles door elkaar. Griepje.

Ik was weer gefocust op de diver… :joy: Die heb ik in het echt gezien en die bezel is óók erg smal.

De SBGA347 heb ik dan weer niet gezien. :wink:

1 like

Ook goedemorgen! :joy::joy:

1 like

16 likes

Ik heb wat tripjes voor de boeg naar plekken met andere tijdzones. Ik heb even gedacht dat ik een beater nodig had om mee te kunnen zwemmen en aanrommelen op vakantie. Vroeger had mijn Rolex Explorer die functie, maar zijn opvolger, de SBGH205 vind ik toch te mooi qua polijstwerk om dat mee te doen.
Nu besloten dat de GMT die functie krijgt. Gaat dus mee op respectievelijk vakantie en zakelijke reis. Ik ga ermee zwemmen, varen, snorkelen, jetskiën, hiken en wat er nog meer moet gebeuren. Ben benieuwd hoe die zich houdt…

20 likes

Goeie keuze!!

1 like

Ik ook Tom. Op een of andere manier zie ik de GS niet als beater. Een explorer met krassen en deuken heeft karakter. Een GS …uuhhhmm…heeft krassen en deuken…
Ik hoop dus dat ik me vergis en dat ik m bij terugkomst zie als ervaringsdeskundige.

5 likes

Na een paar jaar als ‘beater’ zag mijn Explorer er nog bijzonder acceptabel uit Hans. Ik heb niet zo’n ruige levensstijl geloof ik :grimacing:. Maar maagdelijk zal hij niet blijven.

4 likes

Er is er net eentje weggegaan op Ebay. Ik heb niet geboden, hij leek me iets teveel beschadigd om zo maar weer 2300 euro in te steken. Maar het was op zich een goede prijs lijkt het. Een NA van iemand hier misschien?

Ik heb me er nog niet echt in verdiept maar er zullen vast ook wat kleinere modellen zijn, onder de 40mm. Heeft iemand daar voorbeelden van? Vind vooral de quartz modellen met GMT erg interessant.

2 stuks: 39mm GMT quartz. Listprijs €3200
sbgn003
sbgn005

1 like

Heeft er hier iemand een SBGJ219
Ik zag dit plaatje op HM
Wel erg gaaf zo die grijze sunburst dial. En die kleine rode accenten

12 likes

Griepje nog niet weg… dus ja… dan maar een macrolensje gebruiken. Vergeef me de verkleuring door het zachte zonnetje. :slight_smile: Deze plaat heeft best wat tinten, afhankelijk van het licht.

21 likes

Prima lensje zo te zien. Welke gebruik je?

1 like

Tsja, een wat dubieuze en lastige setup.

Vervolgens nog een beetje cropwerk in Paint shop, maar het resultaat is best aardig. :smiley:

4 likes

Haha netjes, het resultaat is prima :muscle:

1 like

Zaterdag kijken/kopen! :+1::smiley:

2 likes

Hi GS’ers wat is jullie ervaring met de GS Quartz modellen qua onderhoud en levensduur? De kristallen schijnen na jaar of 15 minder goed te werken bij kwarts. Is dit te verhelpen met een servicebeurt of is je horloge dan gewoon afgeschreven?
Of is het meer elke 3 jaar je batterij vervangen en eens in de 3 batterij vervangingen een servicebeurtje en je kan er de rest van je leven mee voort? GS geeft op zijn site aan dat de 9F een partner voor het leven is. Lijkt bijna te goed om waar te zijn.

1 like

Tsja… De moderne GS quartzen hebben een door Grand Seiko opgegeven service interval van 50 jaar. Jawel. Dus ik denk dat het meevalt en alleen bij batterij vervangen blijft.

EDIT:

Los van dat, denk ik dat als het nodig is tijdens een beurt dan wel het één en ander vervangen wordt.

Theoretisch zou ik de eerste beurt van de sbgn nog mee kunnen maken. Hoop ik dan uiteraard… Ben ik wel oud… :thinking:

4 likes