Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Dat is een mooi vooruitzicht :slightly_smiling_face:
Al lees ik op andere plekken dat die 50 jaar een broodje aap schijnt te zijn wat nergens is bevestigd door GS. Al zou ik met 30 jaar ook wel tevreden zijn overigens :crazy_face:

1 like

Tsja, ik denk dat sinds de nieuwe 9f uurwerken op de markt zijn, nog niemand zijn GS een beurt zou hoeven geven…

Vanaf de introductie van de 9F uurwerken in 1993 én de doorontwikkeling daarvan hebben we nog minstens 25 jaar te gaan totdat de eerste een beurt nodig heeft.

2 likes

En van voor 1993? Ik denk even aan mijn recent aangeschafte GS met een 9587 uurwerkje

1 like

Eh, dat weet ik eerlijk niet. Volgende week ben ik op een GS event en dan zal ik het vragen.

1 like

Graag ik ben wel benieuwd moet ik eerlijk zeggen

1 like

Bovenstaande hebben het natuurlijk ook maar ik ben vooral fan van de blauwe limited. Prachtige wijzerplaat heeft die.

Maar sinds ik het zie stoort het me mateloos… Wat precies?
De rechter wijzer van de gangreservere is veel langer dan de secondewijzer. De bevestiging van beide wijzers is dus niet symmetrisch. Op het eerste gezicht had ik het niet gezien maar sinds ik het gezien heb vind ik het hopeloos irritant.

Ben ik dan (weer) de enige?

5 likes

Helemaal eens, maak die gangreserve maar aan de achterkant :grin:

GS noemt op haar eigen site wel degelijk de 50 jaars periode. Ze bedoelen dat de lubricants niet uitdrogen, ziehier wat ik hier ooit eerder van had gevonden:

Ze zeggen: “Theoretically, additional lubrication is not needed for fifty years.”

Dus nee, dit is geen broodje aap, al is deze zin nu nergens meer terug te vinden, maar ooit, ooit stond hij er wel aldus het webarchief.

2 likes

Niet alleen langer, maar ook meer naar het midden gepositioneerd. :face_with_monocle:

Of is dat met een reden :wink:

1 like

Ja, dat bedoel ik met de bevestiging is anders.

Dat zal vast een reden hebben, die ik niet weet maar ik vind het erg jammer.

Mits de pakkingen tijdig vervangen worden klopt dit verhaal. Plaatje:

891872fdec7a49b0e5395aa62581bb01afd27e6e_1_690x463

12 likes

Ik koop wel eens Seiko quartzen uit de 80s (en 70s) en dat is vaak een beetje 50/50 of ze nog goed lopen of dat ze inmiddels wel een service kunnen gebruiken. Maar dat is al een goeie 30-40 jaar dus dat die dingen rustig lopen en de moderne smeermiddelen zijn beter en zouden langer mee moeten gaan nog. Dus ja ik verwacht dat zo’n GS quartz wel tientallen jaren mee gaat.

2 likes

Komt beter uit in het uurwerk?

De grootste perfectie is imperfectie :wink:

1 like

Dat lijkt me de mestvork de hand liggende verklaring maar dan nog…

Maar goed. Genoeg mensen die er vast minder last van hebben.

Ik vind het een prettige en vormelijk goed gecorrigeerde (en daarbij functionele) assymetrie.

Nou daar, zo hoor je’t ook eens van een andere kant. :postal_horn::joy:

2 likes

Ik heb het nooit gezien, maar dit is blijkbaar de binnenkant van mijn 6185 VFA :heart_eyes:

9 likes

Geweldige autocorrect :joy::joy:

3 likes

Gisteravond nog even creatief geweest. Het kan altijd gekker. Ooit in dienst gezeten, dus je moet wat. :grin:

Gewoon nog een 3x loepje ervoor en een statief… en slecht licht… het resultaat is best aardig:

Overigens als je hier goed kijkt, zie je ook heel licht het in het glas ingedingeste logo naar voren komen.

En alles van zo dichtbij, zo superstrak! :crazy_face:

Eh, ben ik te enthousiast? :sunglasses:

Het licht was alleen zo slecht dat ik de vlekjes en stofjes met het blote oog niet zag… Ach, altijd wat te verbeteren over houden.

36 likes

“Just a Seiko” :wink:

1 like

Waanzinnig mooi!

1 like