Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Lekkerrrrrrr

2 likes

Nice Jaco

1 like

Ja, dat is zonder enige twijfel de mooiste van de 4 Seasons. Jammer dat je ze uit de US moet halen, worden ze niet goedkoper van.

2 likes

Nondejuu, dat is jammer. Al dat moeilijke gedoe met honderd nieuwe modellen per jaar die alleen in bepaalde postcodes te koop zijn.

1 like

Ja, Grand Seiko wil Omega voorbij streven wat betreft Limiteds, regiomodellen enz.

Hoe ongelooflijk het ook klinkt… als ze zo doorgaan hebben ze er in 2021 meer! :joy::joy::joy:

Enige wat ze dan nog niet hebben gedaan is een Limited opnieuw uitbrengen met precies dezelfde looks en het een andere limited noemen.

Maar los van dat alles… heel erg jammer natuurlijk. Ook de zilveren dial Spring Drive variant is heel mooi en beide zou ik graag een keertje zien. Moet ook eerlijk bekennen dat op Insta de groene wat minder mooi overkomt dan op sommige promo foto’s maar de combinatie van groen & goud is zeer schaars en maakt me erg nieuwsgierig.

1 like

Iemand hier enige ervaring met deze, de SGBH263:

Er bestaat natuurlijk ook de SBGH213 met zilveren indexen en blauwe wijzer maar dat goud vind ik wel wat hebben.

7 likes

Ik heb hem nooit in het echt gezien, maar wat ik op foto’s zie… wel heul dik.

1 like

Ik weet het niet, een Grand Seiko met cijfers? Nee, ik heb ze liever met de mooie indices.

3 likes

Tja, ik ben van de cijffers. Vind ik op een DJ ook mooi (al heb ik twee stick dials).

Overigens vind ik de 231 handopwinder en de 261 automaat ook heel mooi!

De 213

8 likes

Ik vindt het zeker niet lelijk, maar moet er wel even aan wennen.

Het geeft gelijk een soort van NOMOS achtige uitstraling… :thinking:

1 like

Heerlijke macro shots Jaco! :ok_hand:

‘ooit in dienst gezeten’…@Zulu ook…maar die is blijven hangen. :guardsman:

2 likes

Ik vind dit echt meer klassiek als een PP.

1 like

Ja, daar heb je ook weer gelijk in. En iets meer inderdaad. :slight_smile:

1 like

Het is niet de eerste, je hebt ook een vintage met cijfers

Die vind ik dan eerlijk gezegd niet zo mooi.

Dit is de enige GS met cijfers die ik ken die ik nog wel leuk vind. Beetje vreemd, maar…:

9 likes

Ik vind 'm mooi. Die oranje negen had voor mij alleen niet gehoeven! :wink:

Die sunburst is echt mooi :relaxed:

Nee man, laat komen die foto’s.

GS en Rolex hebben een baby samen? :wink:

1 like