Laat je(/een) Grand Seiko zien II

Bordeaux rode band?

Zojuist terug uit Dusseldorf. GS samen met hun Japanse horlogemakers van Minase voor mij wederom de mooiste horloges!

9 likes

Gebruikt, kompleet met papieren doos etc.
Zijn deze dan nog nieuw te koop. Is toch al best een oud model.

1 like

Prachtig horloge. Via handelaren nog wel nieuw te krijgen en kosten dan ca 5.000 euro.
Vanwaar je interesse? Kun je deze kopen?

1 like

Ja, klopt ik kan deze gebruikt kopen 8/10.
Wat swirls op de band maar kast is bijna 100%. Ik blijf dit een mooi horloge vinden met dat hi-beat uurwerk. En ik heb redelijk dikke polsen dus met 40mm een mooie maat. Een Sbgh201 is de nieuwere opvolger, maar vindt deze mooier met dat oude logo/wijzerplaat indeling.

2 likes

Kan altijd nog ergens liggen of ongebruikt via particulier…

De komende weken maar eens verder oriĆ«nteren op m’n volgende GS.

Ik wilde morgen eea gaan passen om een wat beter beeld te krijgen. Brunot heeft veel meer op de website staan dan Van Hell. Heeft Brunot ook veel meer op voorraad?

1 like

13 likes

Bij mijn weten, en mijn ervaring eigenlijk ook, is wat op de website staat hun voorraad is.

1 like

Ik zal hierbij ook mijn GS laten zien. Het is een Sbgx295. Volgens mij een J model. Na ruim een jaar nog zeer content mee. Ik heb ook de stalen band er bij, maar die doet naar mijn mening een beetje afbreuk aan het horloge. De krokodil met GS vlindersluiting is daarentegen niet te versmaden. :drooling_face:

8 likes

Hi Erik, waar heb je die SBGN003 gepast? De 005 kom ik wel eens tegen maar de 003 staat niet op de NL website en zie deze ook nergens in het echie liggen. Denk dat mijn voorkeur ook uitgaat naar zwart/oranje ipv blauw-rood.

Voor iemand die interesse heeft in een SBGH269G, er staat er 1 te koop op TZUK…

1 like

Tensen, Antwerpen.

1 like

Sbgn003 ligt gewoon bij de GS boutique in Amsterdam :slight_smile:

10 likes

Inderdaad een onder gewaardeerd model vanwege de behandeling op de wijzers/ index. Echter is dit horloge origineel op leren band geleverd. Net als de 297.

1 like

Vind die SBGH269 heul mooi. Maar goed heb de oude sbgh001 al. In principe dan t zelfde horloge alleen andere kleur plaat en ok achterkant wat anders. Wat vinden jullie? Kan naast elkaar of overkill?

Weer wat erbij om te passen. Binnenkort maar eens naar een GS ad…

1 like

Ik denk dat het verschil enorm is als je die 269 om doet. De wijzerplaat geeft een totaal andere uitstraling verwacht ik.

1 like

De plaat is wel zeer anders denk ik… En ow so mooi in het echt! En dit was slechts een dummies nota bene…

Hoi Vierport, dank voor jou toelichting. Het lijkt er op alsof je er veel verstand van heb dus mogelijk kan jij mij wat meer vertellen over dit model. Klopt het dat dit model hetzelfde is als de SBGX259? En wat bedoel je precies met behandeling van de wijzers? De band op de foto is diegene die er standaard bij zat, ik meende dat dit krokodil was maar afgaande van jou reactie is dat ā€˜gewoon’ leder?

Ik denk dat hij de donkergrijze wijzers en markeringen bedoelt, die zie je alleen bij dit model terug. De 259 heeft de ā€œnormaleā€ GS wijzers en markeringen.

1 like